Publicado en Nadal

Poner l’Árbol de Navidá esti ponte ye una tradición d’orixe celta.

El 8 d’avientu los celtes celebraben el cumpleaños de Frey , dios del Sol y la fertilidá, afatando un árbol perenne, xeneralmente un carbayu, al que denominaben Divín Idrasil (Árbol del Universu), el árbol de la vida vikingo.

/

/

Según coinciden los  historiadores, este podría tener el so orixe nos Celtes d’Europa Central, quien acostumaben usar árboles para representar a dellos de los sos Dioses. Esta cultura, amás, coincidiendo cola celebración de la Navidá cristiana, celebraba la nacencia de Frey, Dios del Sol y la fertilidá, afatando un árbol que yera llamáu «Divín Idrasil» (Árbol del Universu), del cual dicíase qu’en la so copa atopaba’l cielu y nos sos raigaños fondos l’infiernu.

Mientres l’iviernu al ver que perdía les sos fueyes creíen que los espíritos habíen abandonáu, razón pola qu’asitiaben frutes y antorches, que representaben a les estrelles, la lluna y el sol cola esperanza de que los espíritos retornaren na dómina primaveral y l’árbol volviera brotar.

Esta tradición cristianizaríase más tarde tomando la idea del árbol para celebrar la nacencia de Jesús y camudando el carbayu por otru árbol perenne, el pinu o l’abetu, que s’afataba con mazanes, veles y una estrella que recuerda a la de Belén.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu