Publicado en Curiosidaes

Ana Frank cumpliría güei 92 años.

Lo que se fai non puede desfacer, pero
puede prevenise que vuelva asoceder

Güei en dia el Diariu d’Ana Frank ye unu de los diez llibros más lleíos nel mundu
y ta inscritu nel Rexistru de la #MemoriaDelMundo UNESCO.

La escritura ye un actu de llibertá para esa adolescente alemana de trelce años que quería ser periodista y escritora. Ana Frank empezó a escribir el so diariu nun cuadiernu de tapa cuadriculada en colloráu y blancu el 12 de xunu de 1942, el día que lu recibió como regalu de cumpleaños.

Annelies Marie Frank, conocida n’español como Ana Frank (Frankfurt del Meno, 12 de xunu de 1929-Bergen-Belsen, febreru o marzu de 1945), foi una neña alemana con ascendencia xudía mundialmente conocida gracies al Diariu d’Ana Frank, la edición del so diariu íntimu onde dexó constancia de los casi dos años y mediu que pasó despintándose cola so familia y cuatro persones más de los nazis en Ámsterdam mientres la Segunda Guerra Mundial.
 /
Foi precisamente un 12 de xunu de 1942, cuando Ana recibió un diariu como regalu pol so decimotercer cumpleaños. Asina empezó la hestoria del famosu relatu de supervivencia na clandestidad d’Ana y la so familia. Ana siguió escribiendo hasta trés díes antes de la so captura’l 4 d’agostu de 1944. Les sos anotaciones non yá describen la vida nes habitaciones secretes nes que s’escondía de los nazis la so familia y otros cuatro persones, sinón que tamién revelen como una neña tan nueva interpretaba tolo qu’asocedía al so alredor y l’evolución mesma de la so percepción de la vida naquelles condiciones.
El padre d’Ana, Otto Frank, únicu miembru de la familia que sobrevivió a la guerra, nun sabía de la esistencia del diariu hasta qu’una de les persones que los ayudar a escondese apurrir en xunetu de 1945. Dos años más tarde, Otto llogró publicar el diariu. Titular ‘Het Achterhuis’ («La casa de atrás»). La primer traducción del diariu n’español foi n’abril de 1955, sol títulu «Les habitaciones de tras».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *