Publicado en NATURA

Les abeyes tienen cada vez más microplásticos nel so cuerpu productu de la contaminación

Tantu en redolaes/entornos rurales como urbanos, les abeyes traen arrecostines diversos tipos de microplásticos derivaos de poliéster, poliestireno y cloruru de polivinilo.

Como parte del procesu de polinización natural que les abeyes lleven a cabu, diversos elementos minúsculos na redolada xuntar a los sos cuerpos. Sicasí, l’actividá humana en términos de la xeneración de refugayes plástiques incidió nos cachos que los insectos lleven consigo. Con cada vez mayor celeridad, la especie carga con microplásticos.

Getty Images

Les abeyes nun busquen que los elementos na redolada péguense-yos al cuerpu. Otra manera, como parte de la so naturaleza, recueyen partícules pequenes colos pelos que-yos anubren l’abdome y el llombu. Esti fenómenu decantar de la carga electrostática qu’adquieren al volar, que los ayudar a atraer polen de les flores que busquen como fonte d’alimentu. D’esta forma, la polinización ye posible.

Los microplásticos nun figuraben ente les partícules minúscules qu’estos insectos llevaben d’un llugar a otru hasta apocayá. Acordies con Matt Kelly de National Geographic, 13 polímeros sintéticos distintos xúntense-yos anguaño al cuerpu. La cifra llograr a partir d’un estudiu en redol a la relación de les abeyes coles refugayes plástiques antropogénicos, publicáu apocayá en Science of the Total Environment.

A pesar de que se sabe qu’estes partícules inclusive s’atoparon na placenta humana, nunca antes analizárase cómo se mueven al traviés de l’atmósfera. Tomar d’amueses directamente l’aire ye complicada, polo que la mayor parte de los estudios llevárense a cabu a nivel de suelu.

Sicasí, les abeyes son un bon indicador de la cantidá de partícules plástiques qu’esisten nel ambiente. Non yá eso: tamién del nivel de contaminación, porque les sos pates y cuerpos amuesen con claridá los fragmentos que tresporten.

La idea d’utilizar a les abeyes como mididores de contaminación nun ye nueva. Otra manera, utilizóse nel pasáu para rastrexar metales pesaos, pesticidas y otres sustances tóxiques. Inclusive para detectar qué tan ácida ye l’agua nes grandes ciudaes. Sicasí, a partir de la década de los 70, empezar a emplegar como indicadores de microplásticos nel ambiente.

El métodu aplicóse apocayá en Chile, Arxentina, Canadá y Estaos Xuníos. Les resultancies de los estudios amosaron que cachos de bolses, envases y otros plásticos d’un solu usu anúbren-yos el cuerpu, como debería de faelo’l polen de les flores nel so llugar. El problema empieza cuando los lleven a los sos setos n’árees urbanes y rurales.

Con tecnoloxía infrarroxa, un equipu d’investigadores daneses reparó a una amuesa d’abeyes con estes característiques. Foi entós que detectaron que teníen poliéster xuntáu al cuerpu y les pates, según poliestireno y cloruru de polivinilo. Nos conteos de microplásticos, fueron les abeyes de ciudá que se vieron más afectaes.

A pesar de que el investigadores esperaben que les abeyes de campu tuvieren más llimpies, nun foi’l casu. Al respeutu, Roberto Rosal, profesor d’inxeniería química na Universidá de Alcalá en Madrid y coautor del estudiu, concluyó que “l’alta movilidá de los pequeños microplásticos ufierta una esplicación”.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *