Publicado en NATURA

El llince boreal recupera Asturies cola nacencia de trés nueves críes

La pareya de llince ‘Zar’ y ‘Sasha’ fueron traíos dende Alemaña Va una selmana la fema dio a lluz a trés críes en Cangas de Narcea. El llince boreal dexó d’esistir en llibertá n’Asturies va años.

Los animales van ser alimentaos y curiaos para nun futuru poder reintroducilos en llibertá nos montes asturianos.

VIDEU

Va un tiempu’l llobu  boreal dexó d’esistir n’Asturies, pero los esfuerzos de caltenimientu consiguieron lo imposible. El so reintroducción ye relativamente recién, pero les bones noticies faen pensar que tou ta saliendo según lo previsto. Dende ‘Espaciu Llince cerval’ celebren la nacencia de trés nueves críes en Cangas de Narcea a les que la so madre nun quita güeyu.

Les nueves críes de ‘Zar’ y ‘Sasha’ tienen pocu más d’una selmana. Entá nun se caltienen baltaos, pero apenes la so madre enseñalos mientres ellos déxense faer.

La pareya de llinces llegó dende Alemaña. La persona responsable d’esti ésitu de recuperación de la especie n’Asturies ye Luis Freijales, un conductor d’autobús y apasionáu de los llamaos llobos cervales europeos o boreales. Decidió traer una pareya d’Alemaña y probar suerte. Al llegar la dómina del celu dio cuenta de que podía funcionar.

Al nacer, dos de les críes tuvieron que ser salvaes del ataque del machu, y la tercera dexola cola madre, como se ve nes imaxes. Luis y la so familia apenes-yos quiten güeyu mientres el día y la nueche. Los nuevos ñácaros de la so reserva precisen alimentase con biberones aprosimao cada trés hores, amás d’otres munches atenciones que riquen.

Nun futuru, el suañu de Luis y d’otros grupos ecoloxistes ye reintroducir los llinces en llibertá nos montes asturianos, como se fixo n’otros espacios d’España.


Nativo de los bosques europeos y siberianos, el lince boreal (Lynx lynx) es un depredador silencioso. Como felino de tamaño medio, es capaz de trepar las copas de los árboles con facilidad, así como de adaptarse al frío del norte del planeta sin mayores complicaciones. Sin embargo, la especie fue orillada a la extinción durante el siglo XX.

A cien años de haber desaparecido casi por completo, un chofer de autobús local en Cangas del Narcea, en la región española de Asturias, logró la reproducción de una pareja. Sus crías podrían ser la esperanza de la especie en la región, según aseguran las autoridades locales.

A partir de la reintroducción de un ejemplar masculino traído de Alemania, la hembra de Asturias dio a luz a tres crías. Dos de ellas tuvieron que ser rescatadas, porque su padre quiso atacarlas.

Una de ellas falleció a las pocas horas de nacer. Antes de morir, a la hembra recién nacida se le nombró “Inga”. Se sospecha que no soportó una infección viral, ya que los linces —como otros felinos salvajes— son animales notablemente delicados. Por esta razón, se estima que los costos por el cuidado de las crías restantes sean elevados para la institución encargada.

La idea es reintroducirlos a los bosques asturianos una vez que cuenten con las habilidades necesarias para valerse por sí mismos. Aunque en un futuro cercano requerirán de cantidades significativas de comida, por el momento sólo se alimentarán de leche. A lo largo de los montes asturianos, los hermanos de Inga que sí sobrevivieron llevarán una vida en libertad cuando sean lo suficientemente fuertes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *