Publicado en Alimentos, Concursu

Asina se fai la fabada de La Consistorial, la meyor del mundu

Ana Alonso, la cocinera del restorán La Consistorial del conceyu asturianu de Mieres, ellabora’l platu que la selmana pasada alzar col galardón de La Meyor Fabada del Mundu 2021 con un trucu que-y enseñó el so bisagüela y que consiste en «amasar» les fabas para intensificar el color y el sabor de los condimentos.

Mejor fabada del mundo 2021
Los hermanos José Luis y Juan Manuel Díaz Permuy, que rexentan ‘La Consistorial’, reciben el premiu. EFE

Les tres memeyores fabaes d´España

  1. La Consistorial, Mieres (Asturias). Ración de fabada asturiana: 16,50 euros
  2. Casa Hortensia, Madrid. Ración de fabada asturiana: 17,50 euros.
  3. El Cenador de los Canónigos, Cangas de Onís (Asturias). Degustación de fabada: 16 euros.

 

Les claves para consiguir la meyor versión d’esti típicu platu asturianu son «un bon productu de la tierra, fueu lento y enforma amor».
En solo una selmana, en ganando’l premiu, la demanda d’esti platu nel restorán triplicóse los díes de selmana y sextuplicado el sábadu y el domingu.

 

Tres un primera hervor, déxense les llegumes esfrecer ensin agua y nesi momentu añedir pimentón y azafrán para depués entemecer «amasando coles manos», esplicó a Efe esta cocinera de 56 años, qu’antes de cumplir los 6 años yá ayudaba a la so bisagüela nos fogones de la so casa.

Esti trucu, como munchos otros de la gastronomía, ye productu de la necesidá porque naquellos tiempos el compangu, l’acompañamientu cárnico de chorizu, morciella de gochu y tocín entreverado, yera un luxu que munchos non se podríen dexar y de esa forma dábase-y sabor al guisu anque se prescindiera de la proteína animal.

Ana Alonso fixo la fabada siempres de la mesma manera, lo que-y dexó al establecimientu quedar finalista del concursu en siete causes

Nos dolce años que lleva nos fogones de La Consistorial, Ana Alonso fixo la fabada siempres de la mesma manera, lo que-y dexó al establecimientu quedar finalista del concursu en siete causes y alzase anguaño col primer premiu, na final celebrada la selmana pasada en Villaviciosa na que participaron venticinco establecimientos.

Una bona fabada tien de faese con fabas de la granxa asturiana, mayores que les d’otres rexones y mantegoses, y embutíu de la zona asturlleonesa, preferentemente artesanal, con agua puro con bien so conteníu caliar, cuantimenos meyor.

Tradicionalmente, esti platu facer con fabas que se poníen a ensugar colgaes de el corredores de los horros y agua de manantial o del grifu pero nos últimos años impúnxose l’usu de fabas fresques conxelaes y enagua mineral.

Les fabas seques son coses del pasáu, cuando nun había conxeladores y l’única manera de teneles disponibles fora de temporada yera ensugándoles, porque agora non solo nun ye necesariu sinón qu’aumenta’l trabayu y nun apurre mayor calidá, aseguró a Efe José Manuel Díaz Permuy, que rexenta’l restorán xuntu col so hermanu José Luis.

La posibilidá de tener el principal ingrediente disponible tol añu pudo ser la causa orixinal d’esti platu deriváu del pote asturianu, qu’amás de fabes lleva pataques y berces que son productos de temporada.

Nun se sabe a ciencia cierta cuándo empezó a cocinase la fabada. Créese que pudo ser nel sieglu XVI, fechu por llabradores qu’utilizaben les sos propies producciones de carnes y vexetales, anque les primeres referencies escrites daten del sieglu XIX.

La fabada cocínase adulces/despaciu, con abondosa agua, remover selemente faciendo xirar la olla adulces por que nun se ruempan les llegumes y controlando los tiempos de cocción, que son distintos pa caúnu de los ingredientes.

Les carnes del compangu nun se deben incorporar coles mesmes, yá que primero tien de dir la morciella por que tresfiera el so sabor afumao y el postreru tien que ser el chorizu por que se caltenga jugoso.

El compangu ye clave nesti platu y tien que ser calidable y de la zona porque l’embutíu d’otres rexones tien otru sabor y nun s’afai a esti tipu de cocción, esplicó José Luis Díaz Permuy, xefe de cocina del establecimientu.

Al comeles, les fabas entartallar cola llingua sobro’l cielu la boca por que de esa forma aprecien tolos matices que ye capaz de dar esta xudía blanca como una esplosión de sabor na boca, resaltó José Luis.

En solo una selmana, en ganando’l premiu, la demanda d’esti platu nel restorán triplicóse los díes de selmana y sextuplicado el sábadu y el domingu.

La Consistorial especialízase tamién en platos tradicionales asturianos ellaboraos con pexes del Cantábricu y carnes coloraes de ganáu de races autóctones, y en postres como les casadielles, empanadillas duces rellenes de nuez y anís, y arroz con lleche casero.

La Consistorial Sidreria – Restaurante

Plaza Constitución nº1 Mieres del Camino. Asturias

Horario: 12,00h a 00,00h

Horario de cocina: 13,00h a 16,30h y de 20,00 a 00,00

Télefono de Reservas: 985 45 19 90


La edición de este año ha contado con participantes de Andalucía, Galicia, Madrid, Baleares, Murcia y Casilla-La Mancha, clasificándose para la final cinco restaurantes de fuera de Asturias: Casa Menéndez (Águilas, Murcia), Casa Hortensia (Madrid), Taberna Asturiana Zapico (Toledo), el Parador de Illescas (Illescas) y Mesón Sidrería Arturo (Madrid).

La lista de participantes en la final del concurso de la mejor fabada del mundo la completaron 20 establecimientos asturianos: Cocina Cabal (Oviedo), Doña Concha (Oviedo), El Madreñeru (Siero), Iván Villar Orígenes (Oviedo), Taberna Tapería La Botica, Casa Chuchu (Turón), Casa Eladia (Rozaes), Casa Pedro Parres (San Juan de Parres), Casa Telva (Valdesoto), El Cenador de los Canónigos (Cangas de Onís), El Rincón de Adi (Oviedo), La Consistorial (Mieres), La Llosa de Oles, La Sauceda (Buelles), La Vizcaína (Las Caldas), Merendero de Covadonga, Michem (Villabona), Sidrería Prida (Nava), Sidrería Román (Gijón) y Vistalegre (Colunga).

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *