Publicado en Día de...

Día Nacional de les Llingua de Signos Españoles

/

La Confederación Estatal de Persones Sordes (CNSE), reivindicó un compromisu político y social coles persones sordes y la presencia de la llingua de signos española y la llingua de signos nes polítiques públiques. Reclama qu’estes llingües sían teníes en cuenta para llevar a cabu la reconstrucción social y económico del país. Recordamos la importancia, utilidá y valor de les llingües de signos para les persones sordes ye crucial para la so integración na sociedá.

/

La LSE fai que los neños sordos:

  • Siéntanse más seguros emocionalmente, más seles y participen
    con más interés na comunicación de la so alredor.
  • LSE sofita y arriquez la intervención pedagóxica.
  • Potencia la creación de representaciones mentales llingüístiques,
    ayuda a la identificación y comprensión de palabres y
    facilita el procesamientu de los mensaxes falaos.
  • Facilita la creación d’interacciones naturales, diverses y tempranes.
  • Ye una forma de potenciar el desenvolvimientu del llinguaxe y
    esto da como resultáu un desenvolvimientu en tolos ámbitos
    de la persona sorda
  • Apurre positivamente que los neños desenvuelvan un meyor procesamientu mental, contextualicen y entamen idees y esperiencies de manera más fácil y satisfactoria.

La llingua de signos, conocida n’España como LSE, Llingua de Signos Española, consiste nun sistema de xestos y espresiones visuales.

  • La llingua de signos española, nel orixe de les europees: L’analís de decenes d’alfabetos manuales de llingües de signos revela que vienen de cinco llinaxes y unu d’ellos ye l’español. Los rexistros históricos, que se remonten al sieglu XVI, amuesen la importancia que tuvo España na espansión d’esta forma de comunicación a otros países.

Los xestos pueden ser tamién táctiles, realizaes na palma de la mano, para comunicase con persones sordociegas. N’ese caso realícense símbolos y signos na palma de la mano, llámase sistema dactilológico.

/

Nel casu del llinguaxe oral la comunicación realizar por mediu de la voz y l’oyíu. Nel casu del llinguaxe de signos esa comunicación realizar por xestos y pola vista. Los primeros nicios sobro l’usu de llingua de signos daten del sieglu XVII.

A día de güei nun esiste xuna llingua de signos universal, yá que cada país utiliza les suyes propies. N’España esisten la llingua de signos españoles y la llingua de signos catalana. Y en América Llatina y otres rexones esta llingua ye conocida tamién como llinguaxe de señes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *