Publicado en Llibros Adultos

Sobro´l llibru, la lliteratura y dalgo más…

Aautor y fonte d´estes reflexones d´interés pa los escolinos: Facebook de Rafa Valdés

El términu ‘lliteratura’, que presupón l’usu de la lletra, da por sabío que les obres verbales d’imaxinación se tresmiten per aciu de la escritura y de la llectura. Ye evidente que la espresión ‘lliteratura oral’ ye un contrasentíu. Por embargu, vivimos nun tiempu onde la capacidá de lleer ye tan xeneral que ye difícil que pueda reclamase como criteriu estéticu.
La PALABRA, falada o cantada, en xunto cola imaxe visual del locutor o cantor, recuperó’l dominiu gracies a la inxeniería llétrica. Una cultura basada nel llibru impresu, que mandó dende’l Renacimientu hasta va poco, dexó -a más de bayura escomanao- esnobismos que tenemos que desdexar. Tenemos de dirixir una nueva mirada pa la tradición, y considerala, non como l’aceptación inerte d’un cuerpu fosilizáu de temes y convenciones, sinon como l’hábitu orgánicu de re-crear lo que nos dexaron y lo que tenemos dexar pa otres.
Del prefaciu del profesor Harry Levin a The Singer of Tales.

«El llibru atrayíalu, o con más exactitú, tranquilizábalu. De dalguna manera, nun-y taba contando nada nuevo, pero esa yera parte de l’atracción. Dicía lo qu’él dixere si pudiere poner n’orde los sos pensamientos tremaos, Yera’l productu d’una mente asemeyada a la de so, pero escomanadamente más poderosa, más sistemática, menos temerosa. Los llibros meyores, pensó, son aquellos que te cuenten lo que yá sabes.».
Fragmentu de la traducción al asturianu de 1984 d’Orwell, fecha por Xesús Glez. Rato pa la colección Calume d’Ediciones Trabe.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu