Publicado en NATURA

Afayen una «guardería» de dinosaurios nel Árticu de fai 70 millones d’años.

Una serie de güevos ensin eclosionar y dientes de dinosaurios ñácaros de distintes especies curiaos por una sola madre fueron afayaos nel Árticu.

Debaxo de les nevaes pesaes del Cretácicu tardíu nos polos del planeta, una madre adoptiva encargose en delles ocasiones de curiar a los naciellos. Pudieron nun ser los sos fíos de sangre, pero fixo un nial común para protexelos del fríu y les condiciones estremes d’Árticu. Según suxuri una serie de microfósiles atopaos nel Círculu Polar Árticu, esto sería lo más cercano a una guardería de dinosaurios atopáu enxamás.

A pesar de les imaxes que la industria cinematográfico impunxo nel imaxinariu colectivu con al respective de estos animales prehistóricos, ye una realidá que tamién esistieron especies abargana de los polos. A partir d’una serie de depósitos de güevos inda ensin eclosionar y dientes de dinosaurios ñácaros, un equipu de paleontólogos suxure haber descubiertu una «guardería de dinosaurios» ente los bloques de xelu.

L’estudiu, publicáu en Current Biology, señala la posibilidá de que delles especies de dinosaurios habitaren el Círculu Polar Árticu fai unos 70 millones d’añu. Inclusive los más nuevos soportaron temperatures bien per debaxo de los cero graos, y fixeron un llar ente les dunes de nieve d’Alaska. A pesar de la escasez d’alimentos y la pocoñín de lluz mientres llargos meses d’iviernu, sobrevivieron por milenios.

La fortaleza que de xuru tuvieron estes especies nun dexa de sosprender a los autores de la investigación. Patrick Druckenmiller, paleontólogu del Muséu del Norte de la Universidá d’Alaska, cuestiónase si estes especies emigraben, o si permanecíen ende a lo llargo del añu.

Anque inda esto nun quedó claro, lo cierto ye que nunca antes s’atopó evidencia de vida prehistórica tan llueñe de los trópicos. A pesar de que los güesos atopaos taben dafechu conxelaos, a los investigadores llamólos l’atención que pertenecen a especies distintes y trátase de críes pequenes que paecíen compartir l’espaciu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *