Publicado en Mazcaraes

Antroxu, el singular carnaval n’Asturies

Carnaval en Oviedo con la catedral al fondo.
Carnaval en Oviedo con la catedral al fondo.
Ayto. Oviedo

En la máxica Asturies, que l’Antroxu llámese Antroxu ye un componente más de la so peculiar manera de denominar ciertos tramos del calendariu, y ye que Antroxu vien de la palabra castellana antroxo, los trés díes que precieden al Miércoles de Ceniza: domingu, llunes y martes d’Antroxu.

Los asturianos conxuguen el verbu «antroxar» con gran facilidá, y ye que la tradición del Antroxu  nel Principáu d’Asturies vien de llargu y son delles les ciudaes nes qu’esta celebración antoxana de la Selmana Santa ye un clásicu, como, por casu, en Xixón y Avilés, que los sos antroxos tán declaraos Fiesta d’Interés Turísticu Nacional. O na capital, Uviéu, celebrándose esti una selmana dempués del restu, para allargar la fiesta y nun interferir colos otros antroxos. En Xixón van tar de fiesta del 25 de febreru al 1 de marzu; n’Avilés, del 23 de febreru al 2 de marzu, y n’Uviéu, del 1 al 6 de marzu.

Los antroxos de Xixón y Avilés tán declaraos Fiesta d’Interés Turísticu Nacional.

N’Uviéu celebrase una selmana dempués del restu

Amás d’estos, na mariña los antroxos asturianos más destacaos son los de L.luarca, Ribesella, Llanes y los sos pueblos, y en munches localidaes del restu d’Asturies, como na Contorna de los Oscos, tamién se participa d’esta esplosión d’allegría ivernizo.

 

El Descenso de Galiana, en Avilés, llena la calle de ríos de espuma.

El Descensu de Galiana, n’Avilés, enllena la cai de ríos d’espluma.

 

Avilés y el Descensu de Galiana

Anque si hai que destacar unu ente toos, este ye l’Antroxu n’Avilés y el so leitmotiv central: el Descensu Internacional y Fluvial de la Cai de Galiana, qu’anguaño va celebrar la so XXIV edición, como siempres, na nueche del sábadu, col habitual tumultuoso descensu por un desbordante ríu d’espluma y agua por esta emblemática cai de la Villa del Adelantráu y por dalguna más, con decenes d’artiluxos a manera d’embarcaciones y los sos tripulantes amarutaos.

Desfile de carnaval en Gijón.

Otros símbolos del Antroxu

Igualmente, previu al martes d’Antroxu esisten n’Asturies otres celebraciones imprescindibles como el Xueves de Comadres, un clásicu en Pola de Siero y Xixón, y que rexunta a grupos de muyeres que van a “comadrar”: cenar xuntes y prestase.

Y ye que n’Asturies l’Antroxu tamién s’amaruta… ¡n’asturianu! Asina: mazcaritos y moxigangues (mazcaraos y amarutaos de manera grotesca) y otros esbarriaos personaxes de nome asturianu formen parte de les inevitables instantánees y selfis de les nueches carnavaleres.

Otres figures más tanxibles del Antroxu asturianu son Don Carnal, Doña Cuaresma y la celebración del Entierru de la Sardina, davezu’l Miércoles de Ceniza y de *carnavalero llutu rigorosu.

 

El Descenso de Galiana en Avilés celebra este año su XXIV edición.

El Descensu de Galiana n’Avilés celebra anguaño’l so XXIV edición.

Gastronomía carnavalera

Según la tradición, para despidise d’esta dómina del añu y dar pasu a la Cuaresma, la gastronomía asturiana convierte al gochu nel protagonista absolutu de los menúes caseros y hosteleros. Asina, por casu, n’Uviéu l’antroxu celébrase compartiendo un contundente pote d’Antroxu fechu de berces, pataques, fabes, tocín, chorizu, morciella y llacón, y de postre, a escoyer, casadielles, frixuelos o arroz con lleche.

Otres figures más tanxibles del Antroxu asturianu son Don Carnal, Doña Cuaresma y la celebración del Entierru de la Sardina, davezu’l Miércoles de Ceniza y de carnavalero llutu rigorosu.

El carnaval de Oviedo se celebra más tarde para no interferir con los otros Antroxus.

L’antroxu d’Uviéu celébrase más tarde para nun interferir colos otros Antroxus.

El frixuelo, rei de los postres

Tamién nel occidente asturianu (zona de L.luarca y Boal) celebren l’Antroido preparando rapón, una especie de tarta de farina de maíz con trocinos de chorizu, tocín y cebolla, cocida al fornu envolubrada en fueyes de berza. En Llanes estilase la boroña o borona preñada de chorizu, y como postre son típicos los buñuelos de vientu o los rustidos, una especie de torrija. Pero el postre rei d’Antroxu, por excelencia, n’Asturies, ye’l frixuelu, tamién llamáu fayuela, fereixolo… una especie de crêpe fechu de farina, güevos, lleche y sal y rellenu de cualquier sabor duce que se deseye. ¡Impensable esfrutar del antroxu ensin conocer los color y el sabores del Antroxu n’Asturies!

turismoasturias.es

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *