- Fonte: El Confidencial /
Esta espresión tamién ye bien común en Llión, y foi popularizada por un conocíu futbolista. Según la Real Academia Española (RAE), la palabra «guah.e» emplegar n’Asturies y Llión para referise a un neñu o rapazu. Sicasí, la so hestoria va más allá del so usu coloquial. Delles teoríes sostienen que provien del ámbitu mineru, onde d’antiguo s’utilizaba para describir a los mozos que trabayaben como ayudantes nes esplotaciones de carbón.
El so significáu ye claro, pero’l so orixe sigue siendo un enigma, con teoríes que la venceyen tantu a la minería como a influencies llingüístiques estranxeres.
La fala d’Asturies ta llena de particularidaes que la estremen del restu d’España. La so riqueza llingüística, influyida pol bable y la tradición minera, dio llugar a espresiones que pueden resultar enigmátiques pa quien visiten la rexón. Dalgunes d’estes palabres, llueñe de sumir, siguen vives nel día ente día de los asturianos y tescendieron les fronteres del Principáu.
Ente les palabres más característiques destaca «guah.e», un términu que, anque llargamente utilizáu nel Principáu y en delles zones de Llión, resulta llamativu pa quien nun tán familiarizaos col so significáu. A pesar de la so popularidá, el so orixe sigue siendo oxetu de bancia ente los llingüistes.
- Según la Real Academia Española (RAE), la palabra «guah.e» emplegar n’Asturies y Llión para referise a un neñu o rapazu. Sicasí, la so hestoria va más allá del so usu coloquial. Delles teoríes sostienen que provien del ámbitu mineru, onde d’antiguo s’utilizaba para describir a los mozos que trabayaben como ayudantes nes esplotaciones de carbón. Esta acepción esplicaría la so enraigono nes rexones con fuerte tradición minera.
- El Diccionariu Enciclopédicu de La Nueva España señala que guah.e s’usaba para referise a los pequeños ayudantes de los mineros, ensin importar la so edá. Otros estudios suxuren una procedencia más alloñada, venceyándola a la palabra náhuatl «uaxin», que designa una planta de la familia de les cucurbitácees. Tamién hai investigadores que defenden una posible influencia del inglés, rellacionando’l términu con «wash» (llavar), en referencia al llabor de llimpieza del carbón que realizaben los mozos nes mines.
Más allá del so orixe, la popularización del términu n’España viose impulsada por figures destacaes de la rexón, como’l exfutbolista David Villa, conocíu como El Guah.e. El so usu sigue vixente n’Asturies, onde sigue siendo una palabra esencial de la fala cotidiana, reflexu de la identidá y l’hestoria del Principáu.
:format(jpg)/f.elconfidencial.com%2Foriginal%2Fa92%2Fcaa%2F31d%2Fa92caa31dc7e0c9f03d1cb70b5c3e857.jpg)