Publicado en Fiestes

Fiesta de La Regalina en Cadavéu (Valdés)

L’últimu domingu d’agostu celebra la fiesta de La Regalina en Cadavéu (Valdés), una fiesta relixosa a la que cada añu alleguen ensame de romeros para rindir homenaxe a la Virxe de Riegla o Riégala.

https://www.territoriomuseo.com/noticias/show/818-de-folixa-en-el-concejo-de-valdes-la-regalina

La Regalina ye una fiesta declarada d’interés turísticu rexonal que se celebra nel Campu la Garita, barganal del pueblu de Cadavéu, una localidá de casi 700 habitantes del conceyu de Valdés. El Campu de la Garita ye un enclave privilexáu sobro’l mar Cantábricu, onde puede esfrutase d’unes impresionantes vistas.

La fiesta foi escurrida por Galu Antonio Fernández y Fernández Cantera, conocíu como Padre Galu, un relixosu y poeta nacíu en Cadavéu, de familia humilde, fíu d’una llabradora y un carabineru, y perimportante defensor de la llingua asturiana. El Padre Galu empecipia esta fiesta arriendes de la supuesta apaición de la Virxe de Riegla nun monte de castañales cercanu a Cadavéu, polo que nel añu 1930 créase la comisión de festexos, mérquense los praos del Campu de la Garita, constrúyese la ermita de la Regalina, y un añu dempués, en 1931 celebrase por primer vegada esta fiesta.

Dedicar a la virxe que la so imaxe apaeció, la Virxe de Riegla, qu’equí camuda’l so nome por Regalina, quiciabes por un diminutivu cariñosu, pasando de Riegla a Riegla y de ende a Regalina, pero tamién pol so significáu, “la que fai regalos”.

 

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *