Publicado en Sin categoría

Conseyos pa actividaes en montes oseros

Col cambéu climáticu los osos pueden envernar menos y tar más activos pel hibiernu. Por ello, el LIFE Osos con Futuru informa a colectivos que realicen actividaes en montes oseros y promueve l’estudiu y el desenvolvimientu d’acciones piloto d’adaptación al cambéu climáticu nel hábitat del osu pardu para favorecer y garantizar la producción de frutu para l’alimentación de dicha especie. Esta infografía ufierta conseyos a los cazadores para la so seguridá y la de los osos.

L’oxetivu final del vídeu ye contribuyir a la compatibilidá ente les actividaes recreatives na naturaleza y la presencia d’osos nun contestu como l’actual, nel qu’aumenten tanto estes actividaes como la población osera.

El vídeu, con una duración de 4,30 minutos, cunta la hestoria de dos grupos de visitantes que se porten de manera bien distinta mientres percuerren un monte oseru: per un sitiu, un padre cola so fía, qu’actúen de forma responsable y esfruten de la escursión, y per otru llau, xuna pareya con conductes desavenientes que pon en riesgu a los osos y a sigo mesmos. El contrapuntu ente dambos sirve pa faer fincapié no que se debe faer (y lo que non) pa evitar un alcuentru casual con un osu, y pa saber cómo actuar si, aun así, esta situación escepcional asocediera.

Asina, los protagonistes que siguen los encamientos fayadizos utilicen siempres los caminos y senderos autorizaos y nun s’enfusen na vexetación trupa, nun siguen los rastros d’osu, nin s’averen a animales muertos, que pueden ser fonte d’alimentación pal osu y otres especies. Amás, lleven al so perru con correa y nun tiren los restos del so picnic. La so esperiencia nel monte, reparando osos a distancia y con responsabilidá, ye bien satisfactoria.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *