Publicado en Circu

Circu del sol: «Kurios, Gabinete d’Intereses»

La escenografía de «KURIOS – Gabinete d’Intereses»: un viaxe al centru del interés| La Nueva España 🤝 Circu del Sol

Nun pasáu alternativu, pero familiar, nun llugar onde abonden les maravíes para aquellos que confíen na so imaxinación, un Buscador afaya que para acolumbrar les maravíes que s’atopen xusto debaxo de la superficie, primero tenemos d’aprender a cerrar los güeyos.

La escenografía ye un elementu imprescindible nos espectáculos del Circu del Sol, la llave que dexa al espectador acompañar a los artistes nel viaxe que representen sobro l’escenariu. Nel casu de «KURIOS», que va empezar les sos representaciones en Xixón a partir del 11 de xunetu (na escampada de l’Avenida Albert Einstein), como’l so propiu nome indica, la escenografía asitia al espectador nun llugar bien definíu: el gabinete d’intereses d’un Científicu, llenu d’oxetos insólitos coleccionaos mientres los sos viaxes.

Unu de los elementos más interesaos de la escenografía del espectáculu ye’l suelu, que la so construcción representó un verdaderu desafíu técnicu. Pa crear la impresión d’un suelu de madera de verdá, producióse un acabáu en 3D. Virtióse silicona sobro tablones de madera centenaria pa producir un molde nel que se baleró’l barniz y nel que s’aplicaron un total de ventiséis capes de pintura y barniz tresparente pa da-y esi acabáu tan especial. El suelu del escenariu ta compuestu de 160 paneles independientes.

Otru de los elementos característicos de «KURIOS» ye la mano mecánica, inspirada nel xéneru retrofuturista steampunk, qu’apaez mientres l’espectáculu tantu como un personaxe como estructura escénica. Pesa 340 quilos y mide 4,5 x 2 metros.

Para llograr un mayor énfasis na actuación, cada unu de los númberos del espectáculu preséntase sobro una estructura independiente integrada dientro del diseñu de la escenografía. El nivel del escenariu baxóse casi trenta y seis centímetros ya instalóse una vera elevada a la so alredor que funciona como un andador pa tresportar delles pieces de la utilería. Una decisión qu’obedez tamién a una cuestión práctica, pos «KURIOS – Gabinete d’Intereses» ye l’espectáculu col mayor númberu d’elementos d’utilería de cualquier espectáculu na hestoria del Circu del Sol, con 464 pieces.

El vestuariu ye otra parte imprescindible para la puesta n’escena del espectáculu. Para vistir a tol elencu de «KURIOS» creáronse más de 100 traxes, la resultancia d’una esploración visual de los entamos de la ciencia, los descubrimientos y los inventos que conducieron a la revolución industrial del sieglu XIX.

 

El diseñador de vestuariu, Philippe Guillotel, esquizó figures inusuales que tienen afinidá colos traxes de la Bauhaus o del Père Ubú d’Alfred Jarry para crear personaxes estelantes y con frecuencia graciosos como’l del Sr. Microcosmos, que porta una enorme barriga de nueve quilos que tien los sos propios sistemes independientes de lluz y ventilación. El vestuariu utilizáu nel actu de la rede acrobática, pela so parte, ye una alusión a la forma na que’l cineasta Georges Méliès imaxinó a los marcianos; d’ende les escames, según l’aleta y la cola de pexe.

En resume, tolos elementos qu’apaecen n’escena funcionen como un engranaxe perfectu qu’acompaña al espectador nun viaxe al centru del interés.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *