Los directores d’institutu tamién se movilicen y denuncien les sos penuries nes aules: «Nun ye una cuestión solo de dineru, sinón de reconocencia». Más de 40 xefatures docentes roblen una carta de protesta en sofitu al centenar d’equipos de colexos qu’ayeri dimitieron en bloque. LNE
«El sistema educativu asturianu dixo basta y non solo porque se sienta mal pagu». Asina quixeron empezar una carta de protesta más de 40 directores d’institutos asturianos, sol títulu «¡Esto nun lo soluciona un simple aumentu salarial, que tamién!».
Ficiérelo como sofitu a la decisión de casi un centenar de directores de colexos que, nel día d’ayeri, dimitieron en bloque. «Si añu tres d’añu la Conseyería d’Educación asturiana saca pechu de les sos resultancies, débese a la bona voluntá y el saber faer de los sos docentes», sorrayen, de la que rellaten tolos problemes que s’atopen día ente día nes aules. Pel momento, los firmantes son 44, y xubiendo, y representen a más de la metá de los centros de Secundaria de la rexón.
«Les aules de Secundaria tán llenes d’alumnáu diverso al que tenemos d’atender, de media, 25 alumnos de los qu’un 20 per cientu precisa una atención especial a la que tien de dar respuesta cada profesor, ensin que se-y reconozan», unes ratios que comparen con comunidaes estremeres onde de media hai 20 estudiantes per clase.
Señalen tamién la carga burocrática. «Tenemos que dexar por escritu los oxetivos del cursu, cómo los vamos a consiguir y quién fai responsable de cada actuación. Tenemos que realizar por escritu un siguimientu trimestral d’esos oxetivos y, qué tanto, una memoria final onde, amás, yá s’afiten les propuestes de meyora pal cursu siguiente y recuéyanse les resultancies del centru educativu», denuncien al empar que numberen distintos llabores que s’estralimiten de l’actividá docente como la redacción de planes d’Atención a la Diversidá, el programa Fale o un Plan de Convivencia.
Los profesores tienen como agregu, el siguimientu de cursos de formación n’aspeutos como por casu, les nueves tecnoloxíes, que se realiza «de xacíu, n’horariu vespertín». Una formación que si ven necesaria ye la del tratu coles families (daqué que nun tienen): «Nos últimos tiempos tamos viviendo un retrocesu na participación de les families nos centros, el sofitu familiar y la coordinación ente profesoráu y familia ye bien importante, pero ta en decadencia y neso, sí que precisamos ayuda y formación».
«Tampoco puede un centru educativu tar suxetu a la burocracia que supon la contratación pública o la xustificación de fondos europeos. La parte económica nun centru #encamentar a un profesor o profesora que se forma a base d’hores del so tiempu personal», denuncien y recuerden que la especialidá d’Economía lleva más de 20 años pidiendo tener el so propiu departamentu.
«Por tollo, nun ye una cuestión de dineru, ye una cuestión de reconocencia, de que nos dean tiempu pa faer tolo que se nos encamienta, que cada nueva xera sía acorde a la formación y llabor propiu del profesoráu y venga coles hores de trabayu acomuñaes a la so realización, de que la burocracia racionalícese, de que la xestión específica faese por técnicos cualificaos, ye cuestión de sentinos verdaderamente sofitaos y reconocíos», rematen.

