Publicado en Drones, Festivales

Festival de drones en Xixón

La ilesia de San Pedro, l’Aponderamientu y les casetes de la sablera, una de les figures más aplaudíes, fueron dalgunos de los iconos de la ciudá reproducíos con lluces sobro’l cielu de Poniente. Xixón tocó’l cielu. O siquier facer los sos elementos más icónicos, dende la ilesia de San Pedro hasta les coloridas casetes de San Llorienzo, pasando pol cuetu de Santo Catalina y la so guinda artística del Aponderamientu del Horizonte.

La sablera de Poniente allugó esti sábadu la cuarta edición de la so nueche de los drones (Drone Show Festival), un espectáculu que corrió a cargu del estudiu creativu catalán Flock Drone Art y qu’amenorgó el númberu de pases con al respective de cites anteriores –hubo solu unu–, pero a cambéu creció n’espectacularidá gracies a una medría del númberu de dispositivos en vuelu simultáneu.

Nesta ocasión algamaron los 500, frente a los 300 del pasáu branu o los 100 de la primer edición de 2022, una meyora que celebraron unos espectadores yá avezados -anque nun faltaba quien reconocía que nunca los vi y tengo ganes»- y que non solo pudieron esfrutar de figures con una mayor definición, sinón del dibuxu sobro’l cielu de paisaxes compuestos por dellos elementos.

Xixoneses y visitantes atarraquitaron un añu más el paséu de Poniente, a lo llargo del cual instaláronse delles torres de soníu pa tratar de facilitar lo máximo posible -nes zones asitiaes más al este, bien allegaes, nun lo llogró-, la escucha de la música que diba acompañar el vuelu de los drones y de la narración que s’encargó de filar una hestoria presentada como ‘Suañando en Xixón’ y cola que se prometía realizar «un tributu a la so hestoria, la so cultura y la so xente». A los once de la nueche, cuando’l cielu yá adquiriera la escuridá necesaria pa sirvir de llenzu a esti arte teledirigido de hélices y lluz, los drones, estremaos en delles capes, empezaron a tomar altor dende la pista de despegue instalada a lo llargo del dique oeste de la sablera.

Yá visibles como pequenes luciérnagas sobrevolando Poniente, d’una formación n’ensame pasaron a configurar la nítida figura d’una persona recostada y empresta a suañar cola ciudá que la contemplaba pescuezu n’alto dende l’arenal, el paséu de la sablera y los diques del Muelle. Un torbolín n’espiral dio pasu a un oníricu cielu estrelláu, con nubes y xuna enorme lluna en cuartu creciente, sobro’l que’l protagonista se zambulló al traviés d’un furacu pa empecipiar el so viaxe a Xixón.

Siempres con pequenes figures de nubes acompañándo-y como fondu nel so vuelu suañáu –y con nubes reales amenaciando coles mesmes con un orbayu real– lo primero que s’atopó, y con él los miles de persones que lu reparaben dende’l suelu, foi un cartelu indicativu que-y daba la bienvenida, primero a ‘Xixón’ y dempués a ‘Xixón’.

 

A partir d’ende, los drones lleváronlu, por aciu socesivos cambeos de forma y de color, hasta l’Aponderamientu del Horizonte, a una perfectamente definida ilesia de San Pedro y a bordu d’una pequena chalana que saleaba sobro les foles. Somorguiaron dempués a el espectadores so l’agua p’atopase con un calamar xigante qu’avanzaba a golpe de tentáculu sobro’l cielu de Poniente y, ensin movese d’esa sablera, pudieron vese les característiques casetes de colores que pueblen cada branu la de San Llorienzo, xuna de les figures más aplaudíes.

La escena empezó dempués a alloñar hasta asitiase fora de les llendes del planeta, encuadrando la Tierra, el Sol, Saturno y un güeyu que lu reparaba tou ya inclusive xarramicaba… Una porción d’Universu a la que siguió un elementu que de Xixón y Asturies yá dio’l saltu a tol mundu col so entá recién denominación como Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá: la sidra. Y ye que nesi suañu xixonés sobro’l cielu de Poniente nun podía faltar un frescu y aplaudíu ‘culín’, echáu dende la característica botella verde y espalmando al cayer sobro’l vasu.

 

En formando la espiral col lema ‘Branu 2025’ que Divertia utiliza como logotipu de los festexos de la ciudá, los drones despidir de Xixón tres 14 minutos d’espectáculu escribiendo en colloráu y blancu el nome de la ciudá baxu una figura del ‘skyline’ xixonés na que volvieron apaecer les reconocibles llínees del Aponderamientu y de San Pedro, a les que se sumaron les del cuetu de Santo Catalina, la Lloca del Rinconín y l’escultura de Les Chaponas.

 

L’alta arribación a esta cita volvió enllenar los parkings de la zona y a xenerar atascos na redoma de Poniente. Tamién se formaron llargues coles nos establecimientos d’hostelería y xeladeríes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu