La Vuelta a España ilustrar en Mieres: el mozu Saúl de la Rosa encárgase de tola cartelería de la gran ronda ciclista. Esti mierense de 31 años llegó’l pasáu añu para dar un aire anovao al diseñu gráficu de la prueba: «ye un trabayu que te da enforma impulso».
Na primer planta del Centru d’Empreses del Caudal, nel polígonu mierense de Vega de Riba, atópase unu de los emblemes de la Vuelta Ciclista a España. Nun ye un corredor, anque por edá podría. Tampoco ta la see d’un equipu. Dende la oficina 2.1 cocínase la imaxe y el diseñu de tola cartelería física y para redes sociales de la ronda ciclista española. Y tou ta en manos d’un mozu mierense, Saúl de La Rosa, que dende’l pasáu 2024 ocupar dende’l so estudiu de pone-y esi puntu modernu a la iconografía de la carrera. Y ye qu’a la fin, como casi tou na vida, la primer impresión siempres entra polos güeyos.
Sentáu énte la so pimpana pantalla d’ordenador, esti chaval «de Mieres de tola vida», esplica con aselu como surdió la oportunidá de trabayar pa una de les trés carreres ciclistes más importantes del mundu xuntu al Tour de Francia y el Xiru d’Italia. Tou empieza, como casi toles hestories bones, nun chigre. «Taba col fotógrafu Charly López, que ye amigu mio, y que nesi momentu taba faciendo un trabayu pal equipu Barhéin», rellata De la Rosa. «Díxome que si-yos quería faer un par de cartelos de cara a la carrera Milán-San Remo, y en concencia que nun lo duldar», esplica’l mozu.
Aquel primer contactu col deporte de la bicicleta foi’l principiu d’una guapa relación. «A partir d’ende fixi daqué más pa dellos equipos, y l’añu pasáu llamáronme de Unipublic, la empresa qu’entama La Vuelta», rellata’l diseñador. Comunicáronlu que queríen faer un par de cartelos de prueba. Y supero el test con nota. «A partir d’ende contratáronme cola idea de da-y un xiru al diseñu y anovar y modernizar cartelos y demás, tantu en formatu físicu como pa redes sociales», indica De la Rosa.
El trabayu Amás del cartelu anunciador de la carrera española, qu’anguaño cumple 90 años, el trabayu de Saúl de la Rosa nun se queda ende, sinón que desque empieza La Vuelta, o inclusive yá díes antes, tien que coyer fuerces pa lo que se vien. «Nel mio casu voi trabayando etapa a etapa», empieza’l relatu. «L’añu pasáu, por casu, cuando empezaba la etapa yo taba nun grupu de WhatsApp colos fotógrafos, y ellos diben llanzando semeyes de los llugares polos que pasaba la carrera, dende flores, monumentos, sitios icónicos», esplica De la Rosa.
«Ende yo diba guardando lo que m’interesaba, y cuando terminaba la etapa, siempres teníamos delles semeyes del ganador celebrando’l trunfu al entrar en meta», continua. Con esa serie d’imaxes, el diseñador mierense poníase manes a la obra pa realizar un cartelu col ganador d’etapa y nel que se reflexaren los elementos clave de los sitios por onde escurriera la prueba. «Muncha xente piensa que tenemos díes pa preparar eso, pero pa nada, va casi sobre la marcha», indica.
El diseñador Saúl de la Rosa, nel so estudiu del Centru d’Empreses del Caudal.
Este 2025, con motivu del citáu 90.º aniversariu de la prueba, va haber sorpreses. «La idea ye que los cartelos sían toa ilustraciones, y van tener un chisgo a ese pasáu y toa esa hestoria y trayectoria de tantos años de la carrera», dibuxa De la Rosa, con una sorrisa y ensin querer desvelar muncho más.
Efemérides. Pero esti mozu mierense non solo trabaya para la Vuelta a España. Nesti 2025, y ensin querelo, paez tar dedicáu a diseñar pa los aniversarios. Empezó coles equipaciones del centenariu de Club Deportivu Turón, y sigue agora col mediu sieglu de la famosa vermutería d’Uviéu «El Palombu», pa la que diseñó les botelles y la nueva imaxe pa conmemorar la efemérides. De la Rosa tamién executó otros trabayos, como diseños pal restorán que’l cantante Melendi tien n’Eivissa, «La boca xunta».
Trabayar pa la Vuelta a España ye pa esi mozu un gran aliciente ya impulsu profesional. «A la fin tas con una de los trés mayores pruebes ciclistes del mundu, y eso fai que la xente conózate y date caxé», esplica. El so retu, agora, ye’l de poder siguir amestáu a la Vuelta siquier otra década, y yá que esi añu ta diendo d’aniversarios, cerrar el círculu nel centenariu de la carrera española. Dende’l so estudiu en Mieres, esti mozu va siguir trabayando pa ello.

