Publicado en Asturxules

Asturxules, el proyectu de dos nuevos xixoneses qu’avera l’asturianu a les nueves xeneraciones

La Voz / https://www.instagram.com/asturxules

Elena Álvarez y Marina García, ceadores del proyectu Asturxules. Marina y Elena, graduaes en Filoloxía Hispánica y especializaes n’asturianu, apuesten poles redes sociales como ferramienta de divulgación llingüística.


Caltener l’asturianu, dalo a conocer y averalo a la xente nuevo al traviés de les redes sociales son los oxetivos principales de Asturxules, un nuevu proyectu dixital desenvueltu por dos xixoneses, Marina García, de 23 años, y Elena Álvarez, de 25. Dambes moces son graduaes en Filoloxía Hispánica y tienen la especialidá d’asturianu. Amás, estudiaron el máster del Profesoráu na Especialidá del Asturianu y trabayen como normalizadores llingüístiques.

Foi mientres los sos estudios de máster en que Marina y Elena empezaron a desenvolver Asturxules, un perfil de Instagram al traviés del cual el xixoneses pretenden averar la so cultura y la so llingua a les nueves xeneraciones. «El proyectu naz de la esmolición de que l’asturianu caltener ente la mocedá y creíamos que les redes sociales yera la forma más actual de comunicalo. Amás, ye xuna forma fácil de faer llegar el conteníu a la xente», esplica Elena.

Antes d’empezar el máster, Elena y Marina trabayaben xuntes nun serviciu de normalización llingüística. «Nesti trabayu diéronnos la opción de llevar les redes sociales y, a partir d’ende, empezamos a grabar vídeos y crear conteníu» hasta convertilo nun proyectu personal. «Teníamos abondo algame y decidimos faer el nuesu propiu proyectu fuera del trabayu», comenta Marina.

Y anque nos sos vídeos Elena y Marina preséntense como unes «tíes xulisimes» y tresmitan el so conteníu d’una forma más distendida, detrás de cada publicación hai xuna gran llabor d’investigación y escoyeta de bibliografía. «Primero, pensamos qué temes son importantes o de qué queremos falar. A partir d’ende, empezamos a investigar; tenemos un gran accesu a bibliografía gracies a los estudios que tenemos, y tamién tenemos munchu profesores a la consultar». Lo importante de los sos vídeos, aseguren, ye que la información sía «verídica y oldeada».

Anque’l so proyectu salió a la lluz fai tan solo un mes y medio, Asturxules atropa yá más de 5.000 siguidores en Instagram. Les nueves xixoneses aseguren que’l proyectu tuvo bien bona acoyida y, anque taben segures de que diben tener un públicu al que-y emprestara el so conteníu, nunca esperaron «que fuera tantu». «Ta funcionando perbién, sobremanera ente xente d’ente 20 y 30 años, eso ye lo que nos dicen les estadístiques del perfil».

Agora Elena y Marina siguen trabayando pa espandir Asturxules d’este a oeste de la rexón, col oxetivu, espliquen, «de poder sacar proyectos más personales fora de les redes sociales nun futuru». Anque dica agora, «inda tamos aterrizando, tamos aprendiendo a xestionar tou esto del Instagram, pero suañamos a lo grande».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu