Publicado en Fotografía, Semeyes

Les meyores semeyes nocherniegues de 2020

La nueche ye escura, pero cuando Sol despíntase ufierta la oportunidá de rellumar coles lluces más formoses a tolo qu’esti oculta pel día. Presentámosvos a los ganadores del naciellu certame de fotografía nocherniega, Prinde the Dark Photo Contest. Ver toles semeyes nesti enllaz.

10 / 15  The Celestial River  Fotografía ganadora en la categoría: Bright Side of Lighting: “Vista panorámica del sitio Pont d’Espagne. Absolutamente ninguna luz artificial es visible. Rodeado por las montañas a 1. 500 metros de altitud, todas las luces de la ciudad del valle están ocultas. Durante la temporada turística de verano, un pequeño restaurante alberga a algunos empleados, que pueden generar la única fuente de luz del lugar». Foto: Jean-Francois Graffand / Capture the Night Photo Contest

La nueche ye tan misteriosa como indispensable para la vida na Tierra. Mientres unes criatures duermen, otres apodérense d’esi escenariu que, ensin dexar de ser el mesmu, énte l’ausencia de lluz paez pertenecer a un mundu distintu. Lope de Vega describi al empiezu d’unu de los sos sonetos como la Nueche fabricadora de embelecos / lloca, imaxinativa, quimerista, / qu’amueses al qu’en ti’l so bien conquista / los montes llanos y los mares secos. La nueche envolubra l’atmósfera con un halo distintu, tiñendo el mundu d’escuridá y vistiéndolo con matices dacuando tan imperceptibles como’l simple esistir d’una planta que te regala’l so osíxenu pel día; pero que pela nueche te lo quita.

La fotografía nocherniega tien la intención y el poder de tresportanos y ayúdanos a entender esi llugar.Y ye por ello que l’asociación International Dark-Sky decidió poner en marcha xuno de los primeros certames internacionales na disciplina: el Prinde the Dark Photography Contest, que nel so primer añu cuntó con más de 450 entraes de fotógrafos de too el mundu, y qu’al traviés d’estes 15 fotografíes empónnos polos senderos del aselu escuru de la nueche, y de les lluces que lo alterien.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu