Publicado en Curiosidaes, NATURA

Topen un exemplar de rinoceronte *lanudo de la Edá de Xelu

Atopen un exemplar de rinoceronte lanudo de la era de xelu, que vivió 50,000 años tras. Trátase del exemplar meyor calteníu atopáu hasta agora.

Mientres la Tierra esperimenta’l derretimiento del permafrost, un rinoceronte lanudo de la Edá de Xelu apaeció como un niciu del cambéu climáticu. La criatura atópase en bien bones condiciones, inclusive los sos órganos paecen tar casi intactos. Ver noticia Ecoosfera.

Acordies con el Siberian Times, el rinoceronte foi reveláu al *descongelarse el permafrost, que ye la capa del suelu permanente conxeláu. Atopóse-y na rexón de Yakutia, al norte de Rusia y ye ello ye que’l rinoceronte*lanudo meyor calteníu que se topó hasta agora.

iStock

La especie conocida sol nome científicu de Ceolodonta antiquitatis, vivó na Tierra na dómina del Pleistocenu qu’empezó fai 2.59 millones d’años y remató nel 10,000 a. C. La especie ye la postrera na llínea evolutiva de los rinocerontes d’esta era, qu’inclúi les últimes glaciaciones de la Tierra.

Los rinocerontes lanudos estendense por toa Europa y norte d’Asia. Dende’l centru d’España, pasando pel sur d’Inglaterra. Hasta Mongolia y el sur de Siberia. La so característica principal son los dos cuernos sobro la so cabeza, el mayor llegando a midir hasta 61 centímetros de llargor. Estos presentaben xuna forma esplanada nes bandes, peculiaridá que los fai distintos a los sos parientes más cercanos que tienen cuernos arrondaos.

Valery Plotnikov

L’espécime atopáu, ye un exemplar nuevu d’ente trés o cuatro años. Créese que morrió en dalgún momentu ente 20 mil y 50 mil años tras. Este ye por enforma, el rinoceronte lanudo topáu meyor calteníu gracies al conxelamientu del permafrost.

El cuerpu entá caltien parte de la pelame color avellana, amás de texíos blandos en bones condiciones. Los sos intestinos, dientes, grumos de grasa ya inclusive el so característicu cuernu, atopase n´óptimas condiciones. Valery Plotnikov de l’Academia de Ciencies de la República de Sakha, informó al traviés del diariu Siberian Times que s’atopen a la espera de les resultancies de radiocarbono:

“El nuevu rinoceronte vivía dixebráu de la so madre cuando morrió, bien probablemente por afogamientu. El [sexu] del animal entá se desconoz. Tamos esperando que los analises de radiocarbono definan cuándo vivió; el rangu de feches más probable ye ente 20.000 y 50.000 años”.

A pesar de la importancia del afayu que va dexar estudiar más a xeitu al rinoceronte lanudo de la Era de Xelu, detrás de descubrimientu escuéndese xuna murnia verdá. El permafrost se derrite cada vez más rápidu pola mor del cambéu climáticu, situación que podría dexar ensin puntu de torna la paraxa ártica de Siberia.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *