Publicado en NATURA

Calendariu astronómicu marzu 2021: avérase la enerxía del equinocciu de primavera

El 6 de marzu, Mercuriu va algamar el so mayor elongación escontra l’oeste que va ser de 27,3 graos del Sol. Y ye el meyor momentu para reparalo xusto antes del amanecer.

20 de marzu: Equinocciu de primavera (hemisferiu norte)

En 2021 la primavera oficialmente va entrar a les 09:27 UTC nel hemisferiu norte, y la seronda nel hemisferiu sur. Mientres el día, el sol va rellumar sobre l’ecuador, arriendes d’ello, vamos tener casi les mesmes hores de lluz que d’escuridá. Ye un momentu por demás importante p’aquellos que tán pindios de los eventos astronómicos, yá que marca la entrada d’una nueva estación.

20 de marzu: Máxima elongación occidental de Venus

Na mesma situación que Mercuriu, Venus va entrar na so máxima elongación occidental y con esto, va algamar el mayor allargamientu escontra l’este de la Tierra a 46,6 graos del Sol. Y ye el meyor momentu para reparar en tientes a Venus, yá que va tar nel so puntu más altu sobro l’horizonte nel cielu de la mañana.

28 de marzu: Lluna llena de gusanos

Al igual que tolos meses, marzu va tener el so plenilluniu y va ver la so lluna enllena’l día 28, va asoceder esactamente a les 18:49 UTC, que’l Sol escondese pol oeste, ente que pel este la lluna de viermes va remanecer.

Recibe ese nome gracies a les tribus natives americanes que taben en total conexón cola naturaleza. Gracies a esto sabíen que dempués de que la nieve venciera énte la primavera, la tierra empezaría a allandiase y los merucos remaneceríen. Yera xuna señal de que’l tiempu de llantadera había llegáu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *