Publicado en Curiosidaes, Semeyes

10 intereses sobro la semeya «La neña afgana»

 «La neña afgana» Semeya de Steve McCurry.

 

Te cuntamos dellos datos interesaos d’una portada mítica que tuvo a puntu de nun asoceder . Fonte: National G. 10/03/2021

L’alternativa. Esta pudo ser la portada orixinal. Siquier, yera la escoyida primeramente pol editor gráficu, pero un volantazo d’última hora del director de la revista provocó que la imaxe que pasara a la hestoria fora la que toos conocemos. La neña foi retratada por McCurry cuando tenía 12 años, en xunu de 1984 nel campu de refuxaos de Nasir Bagh, mientres la guerra d’Afganistán.

Detención en Pakistán en 2016.  El 19 d’ochobre de 2016 Sharbat Gula, la neña afgana famosa por protagonizar una de les portaes más conocíes de National Geographic en 1985, foi detenida en Pakistán por posesión illegal d’un documentu d’identidá d’esi país, onde vive nun campu de refuxaos.

El OK del FBI. La identidá de la neña afgana foi confirmada al 100% por inspectores forenses del FBI por aciu una tecnoloxía piquera de reconocencia facial y la comparanza de los iris de dambes fotografíes.

Zona en guerra. La neña, de tan solo dolce años, foi retratada por McCurry en xunu de 1984 nel campu de refuxaos de Nasir Bagh, mientres la guerra d’Afganistán.

Una imaxe que dio la vuelta al mundu. La semeya convirtióse nun tou símbolu de la crítica situación de los refuxaos y víctimes de los conflictos armaos. Esti graffitti foi pintáu na localidá vizcaina de Gernika. CCO Zarateman.

McCurry reveló l’últimu rollu de Kodachrome 64, la mítica película surdida na década de 1930. Mc Curry foi’l fotógrafu que reveló l’últimu carrete d’esta mítica película. Para realizar la fotografía de la neña afgana, amás de película Kodachrome 64, McCurry emplegó una cámara Nikon FM2 y unes lentes Nikkor 105mm Ai-S F2.5

Sharbat Gula, dos décades dempués. National Geographic creó un fondu d’ayuda para moces afganes llamáu Afghan Girls Fund. El realcuentru foi, de nuevu, portada de la revista y dio pie a un documental para televisión y un DVD. Amás, creóse una fundación non codalosa de sofitu a les muyeres afganes qu’en 2008 amplió l’ayuda a los sos fíos.

El realcuentru. 17 años dempués, National Geographic financió una nueva espedición col oxetivu del realcuentru de McCurry cola neña. Gracies a ese realcuentro, el fotógrafu supo’l nome de la neña y l’edá que tenía. La nueva abelugada pudo ver per primer vegada la so semeya. National Geographic publicó un artículu con tolos detalles de la espedición.

Una mirada cargada de misteriu.  El fotógrafu recuerda la so rocea: aquel home yera un desconocíu, y nunca la fotografiaren. El campu de refuxaos en Pakistán yera un llaberintu caóticu de tiendes de campaña. Nel interior d’una d’elles, la de la escuela, aquella neña foi lo primeru que llamó la  so atención. Al percibir la so cobardura, encetaron n’últimu llugar. Ella aportó a posar.

L’antes y el dempués de Sharbat Gula. En 2002 tenía 30 años d’edá y trés fíos. Poco dempués de la primer fotografía casárase col so actual home y tornara a una aldega d’Afganistán (la primer fotografía foi realizada nun campu de refuxaos de Pakistán). Nel centru de la imaxe vemos la portada que protagonizó na versión española n’abril de 2002: «Ye ella. La hestoria de la rapaza afgana 17 años dempués».

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *