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Día Mundial de la Ciencia y la Tecnoloxía

Día Mundial de la Ciencia y la Tecnoloxía. Foi proclamáu pola Organización de les Naciones Xuníes para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO, poles sos sigles n’inglés) n’honor al farmacéuticu arxentín Bernardo A. Houssay, Premiu Nobel De Medicina en 1947.

Marie Curie (1867-1934), científica polaca, non solamente foi la primer muyer, sinón que la primer persona en recibir dos Premios Nobel en distintes especialidaes: Física (1903) y Química (1911)

Cada 10 d’abril celebra’l Día Mundial de la Ciencia y la Tecnoloxía para destacar la importancia que’l desenvolvimientu de la ciencia, la conocencia científica y el llabor investigador tienen na nuesa sociedá. Esta efeméride tamién trata de señalar el retu que tien la ciencia de ser capaz de comunicar les sos meyores de manera clara, cercana y creativa. Tamién puede sirvir pa visibilizar el trabayu de quien reparen, miden, analicen y esperimenten cola realidá.

¿En qué midida crees que la ciencia y la tecnoloxía son importantes na to vida? Si detenemos a pensar nes actividaes que realizamos nun día cualesquier vemos que gran parte de les nueses acciones tán mediaes por dalgún tipu de tecnoloxía, a la qu’aportamos al traviés de dispositivos, aparatos electrónicos, medios de tresporte y una serie de procesos automatizados que faciliten la nuesa vida diaria.

Puede dicise que la nuesa inmersión coles tecnoloxíes que faciliten la nuesa vida cotidiana rescampla. Simples xestos como encender el móvil, revisar mensaxes, consultar l’estáu del tiempu, escuchar música, realizar una compra dende un pequenu dispositivu que la mayoría llevamos nel bolsu, representen acciones rutinaries, pero que yeren apenes imaxinables va unos años tras. La ciencia, la tecnoloxía y l’innovación contribuyeron al desenvolvimientu de la humanidá y siguen camudando les nueses vides.

Según l’últimu informe EPSCYT 2018 de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnoloxía, prevalez la idea de que la ciencia y la tecnoloxía reporten más beneficios que perxuicios a la sociedá. Sicasí, según este mesmu estudiu, una mayoría considera que nun entiende la ciencia al ser tan específica (51%), a pesar de considerar importante saber sobro ella na so vida cotidiana (57%).

Pensar no que mueve a la población más nueva seique pueda dar pistes de cómo dirixir los mensaxes a elles y ellos como axentes de cambéu pa faer la ciencia más accesible. Por casu, el movimientu #Fridaysforfuture, lideráu pola activista sueca de 16 años Greta Thunberg, que denuncia l´inacción de los gobiernos énte les apolmonantes evidencies científiques que conclúin que «el calentamientu del sistema climáticu ye inequívocu» y que ye necesariu tomar midíes urxentes, llegó a movilizar adolescentes y moces de más de 1.000 ciudaes de 89 países en tol mundu. Estes y estos mozos reclamen a los sos gobiernos que tomen acciones urxentes, al empar que consiguen movilizar a medios de comunicación, universidaes y a la población polo xeneral a que s’interesen poles evidencies que la comunidá científica vien apurriendo (fundamentalmente al traviés del Panel Intergubernamental sobro’l Cambéu Climáticu de les Naciones Xuníes, IPCC poles sos sigles n’inglés,dende’l so primer informe en 1990).

Les y los mozos son y quieren ser parte activa de los cambeos na sociedá y, nel primer eslabón na xeneración de conocencia científica, elles y ellos apuesten claramente pola educación universitaria. Según datos del ProyectoScopio, España tien tases de participación n’educación universitaria a los 22 años (32,8%) y n’educación terciaria de 25-29 años (44,3%) cimeros a los de la media de la UE. Otra hestoria ye qu’esta dedicación y talentu nun se correspuenda con salíes profesionales acordes y, nel camín, piérdanse oportunidaes de crecedera y de proyección de futuru a nivel personal, pero tamién oportunidaes de crecedera y desenvolvimientu a nivel de la sociedá.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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