Publicado en NATURA

El continente ocultu de Zelandia

, ,

El territoriu cubre un área de 4,9 millones de kilómetros y les sos zones visibles son Nueva Zelanda y Nueva Caledonia

Nick Mortimer, xeólogu  líder de la investigación,  defende que la importancia de Zelandia va más allá d’añedir un nome a la llista de continentes. «Ye’l continente más finu y más pequenu que s’atopó, y el fechu de que tea tan somorguiáu pero ensin estazar faelo útil para esquizar la cohesión y desintegración de la corteza continental«, afirma. *Mortimer tamién esplica que Zelandia apurre un nuevu contestu de «una tierra que se fixo más pequena y fundióse so les foles» para los estudios de bioloxía evolutiva, que pueden esplicar los oríxenes de la flora y fauna reinales de Nueva Zelanda y Nueva Caledonia.

Agora ye posible que los llibros de ciencia tengan qu’añedir un continente —casi totalmente somorguiáu nes agües del sureste del Pacíficu— nos sos mapes. Solo los sos montes más altos, el 6% del so territoriu, asoma sobro’l mar: son Nueva Zelanda y Nueva Caledonia. Científicos del centru neozelandés GNS Science publicaron el descubrimientu de Zelandia (nomáu como Zealandia n’inglés), na revista de la Sociedá Xeolóxica d’América (GSA), dos selmanes dempués de que s’atoparen restos d’otru continente sol océanu Índicu. Zelandia cubre un área de 4,9 millones de kilómetros, de la que formen parte Nueva Zelanda (con una estensión de 268.680 kilómetros cuadraos) y Nueva Caledonia (con 19.000 kilómetros cuadraos).

Gustaría vénoslo nel mapamundi

El continente ocultu de Zelandia ta siendo mapeado parcialmente, gracies a una espedición de mapeo d’agües fondes de la Universidá de Queensland y el Schmidt Ocean Institute. El continente mayormente somorguiáu tien a Nueva Zelanda y Nueva Caledonia saliendo de les sos fondures y los xeólogos solo ponen´lu nel mapa en 2014. El científicu xefe ya investigador de la Universidá de Queensland, Derya Gürer, pasó 28 díes nel mar nel buque d’investigación Falko …

«Zelandia ye una masa casi dafechu somorguiada de corteza continental que se fundió dempués de dixebrase de Gondwanaland fai 83 a 79 millones d’años. Estiendese por 4,9 millones de kilómetros cuadraos y ye aprosimao trés vegaes el tamañu de Queensland», añedió.

Nes fondures del océanu un continente xaz fundíu dende fai 23 millones d’años, conoz Zelandia, l’octavu continente.

Col 94% de la so superficie so l’agua, Zelandia ye conocíu polos científicos como l’octavu continente. Esta enorme masa de corteza continental ocupa casi la metá d’Australia, sicasí, lleva somorguiada alredor de 23 millones d’años.

Gracies a la organización GNS Science, l’octavu continente ta siendo cartografiado per primer vegada. Los datos revelaron que siquier esti continente ta formáu por 5 millones de kilómetros cuadráu, esto #facer más grande que la India o Groenlandia.

Semeya: Geological Society of America’s Journal, GSA Today

Sicasí, non tol continente de Zelandia ta so l’agua. Nueva Zelanda, Nueva Caledonia y l’isla de Norfolk son dalgunes de les superficies visibles d’esti continente. Fai dellos millones d’años tras, ente 85 y 100, Zelandia dixebrose d’Australia y l´Antártida. Tres el rompimientu, el continente adulces somorguióse hasta quedar escondíu en casi tola so totalidá.

 

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *