Publicado en DEP

Güei dexónos Diamantina

/

Güei dexónos unu de los emblemes del cantar asturianu, Diamantina Rodríguez, tan amestada al Conceyu de Mieres. La quirosana caracterizose por apurrir la so propia visión nel mundu del cantar asturianu, teniendo un repertoriu variao y estenso, que devasaba’l típicu de la tonada, esquizando otros ritmos y contribuyendo al espardimientu y al caltenimientu del ricu patrimoniu musical asturianu.

Al traviés de 100 años de la vida de Diamantina Rodríguez podemos cuntar la hestoria moderna del cantar asturianu. Ella tien la influencia y herieda directamente la forma de faer de les grandes voces femenines de primeros del sieglu XX. Tien un enorme ésitu coles sos grabaciones de les décades de los 60, 70 y 80. Y amás ye referenciar clave d’enllaz cola xeneración siguiente que revoluciona’l cantar asturianu a partir de los primeros años del sieglu XXI.

Y entá tienen la suerte de consiguir ver sobro los escenarios a la última xeneración de grandes voces que tán surdiendo nesti momentu y qu’apenes tienen 18 años y que fueron la so postrera gran ilusión: la de poder comprobar en primer persona que la so obra y el so legáu yeren xuna referencia pa toles voces nueves.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *