Publicado en Día de...

Día Internacional de les Families

El Día Internacional de les Families celebra’l 15 de mayu de cada añu, col fin de concenciar a la población sobro’l papel que tien la familia na educación y la formación de los fíos dende la primer infancia, según fomentar los llazos familiares y l’unión familiar. Representa una fecha emblemática para resaltar el valor de la familia a nivel mundial. D’ella depende que los seres humanos llogren integrase de manera sana y completa na so redolada y de esta manera algamar niveles de convivencia, onde se respeten les riegles y normes que rixen a la sociedá.

Pal añu 2021 la tema central pa la celebración del Día Internacional de les Families céntrar nel impactu de les nueves tecnoloxíes nel bienestar de les families, en concordanza cola temática del 59º períodu de sesiones de la Comisión de Desenvolvimientu Social de les Naciones Xuníes:

«Transición socialmente xusta escontra’l desenvolvimientu sostenible: la función de les tecnoloxíes dixitales nel desenvolvimientu social y el bienestar de toos».

La meyora y recién enclinos tecnolóxicos en tiempos de pandemia favorecieron la medría del usu de plataformes dixitales, computación en nube y usu de macrodatos. En tal sentíu, ye de vital importancia la promoción d’estos enclinos, según la formulación de polítiques empobinaes escontra les necesidaes de la familia.

L’orixe d’esta importante fecha establezse a partir de los años ochenta. Sicasí, nel añu 1994 l‘Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclamó esti día oficial, tomando en cuenta que la familia ye’l núcleu central de cualquier sociedá.

La familia ye un grupu de persones que tán xuníes por venceyos consanguíneos y afeutivos y que polo xeneral, viven xuntes. Na actualidá esti conceutu vieno sufriendo dellos tresformamientos sociales, d’alcuerdu a les característiques particulares de cada grupu familiar. La familia tien un papel bien importante en cualquier sociedá del mundu, dende’l puntu de vista social, demográficu y económicu.

La formación del núcleu familiar dexa la esistencia d’una unidá de consumu, la tresmisión de valores que pasen d’una xeneración a otra, según l’establecimientu de llazos los afeutivos ente los distintos miembros que la conformen.

Sicasí, anguaño remanen otros modelos de familia, por cuenta de los cambeos sociales y económicu. Anguaño, la sociedá tuvo qu’afaese a los nuevos roles que tanto muyeres y homes vinieron desempeñáu, conformando estructures familiares poco tradicionales o convencionales.

Tipos de families qu’esisten

Una y bones la familia parte de la sociedá, ye una estructura que puede camudar a lo llargo del tiempu. La estructura familiar nun indica si una familia ye funcional o non, sinón qu’a cencielles tien que ver cola forma d’ésta y los miembros que lu integren. Daqué que tien enforma que ver col contestu históricu, económicu y cultural. Esta variedá de formes inclúin les siguientes.

1. Familia nuclear (biparental). La familia nuclear ye lo que conocemos como familia típica, esto ye, la familia formada por un padre, una madre y los sos fíos. Les sociedaes, xeneralmente, impulsen a los sos miembros a que formen esti tipu de families.

2. Familia monoparental. Consiste en que solo xuno de los padres fai cargu de la unidá familiar, y, por tanto, en criar a los fíos. Suel ser la madre la que se queda colos neños, anque tamién esisten casos n’en que los neños queden col padre. Cuando solo xuno de los padres ocúpase de la familia, puede aportar a una carga bien grande, polo que suelen riquir ayuda d’otros familiares cercanos, como los güelos de los fíos. Les causes de la formación d’esti tipu de families pueden ser, un divorciu, ser madre prematura, la vilbedá, etc.

3. Familia adoptiva. Esti tipu de familia, la familia adoptiva, fai referencia a los padres qu’adopten a un neñu. Magar que nun son los padres biolóxicos, pueden desempeñar un gran rol como educadores, equivalente al de los padres biolóxicos en tolos aspeutos.

4. Familia ensin fíos. Caracterizar por nun tener descendientes. N’ocasiones, la imposibilidá de procrear de los padres lleva a éstos a adoptar a un fíu. Sía que non, podemos perfectamente imaxinar una unidá familiar na que, por un motivu o otru, nun se quixera o pudiera tener fíos. Nun hai qu’escaecer que lo que define a una familia nun ye la presencia o ausencia de fíos.
5. Familia de padres separaos. Los proxenitores dixebráronse tres una crisis na so relación. A pesar de que se nieguen a vivir xuntos tienen de siguir cumpliendo colos sos deberes como padres. A diferencia de los padres *monoparentales, nos que xuno de los padres lleva tola carga de la crianza del fíu sobro los sos llombos, los padres separaos comparten funciones, anque la madre sía, na mayoría d’ocasiones, la que viva col fíu.

6. Familia compuesta . Caracterízase por tar compuesta de delles families nucleares. La causa más común ye que se formaron otres families tres la rotura de pareya, y el fíu amás de vivir cola so madre y la so pareya, tamién tien la familia del so padre y la so pareya, pudiendo llegar a tener hermanascos. Trátase d’un tipu de familia más común en redolaes rurales que nos urbanos, especialmente en contestos nos qu’hai probeza.

7. Familia homoparental.Caracterízase por tener a dos padres (o madres) homosexuales qu’adopten a un fíu. Tamién puede haber families homoparentales formaes por dos madres, obviamente. Anque esta posibilidá amena un ampliu alderique social, los estudios demostraron que los fíos de padres o madres homoparentales tienen un desenvolvimientu psicolóxico y emocional normal.

8. Familia estensa. Caracterízase porque la crianza de lo fíos ta al cargu de distintos familiares o viven dellos miembru de la familia (padres, primos, güelos, etc.) na mesma casa. Si dalguna vegada vistis la famosa serie “El Príncipe de *Bel *Air”, puede vese como Will vive en casa de si tíu, qu’adopta’l rol de padre d’ésti. Tamién puede asoceder qu’unu de los fíos tenga’l so propiu fíu y vivan toos sol mesmu techu.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *