Publicado en Día de...

Día Internacional de los Archivos

Celébrase en conmemoración de la creación del Conseyu Internacional d’Arquivos pola UNESCO nel añu 1948. El so oxetivu ye promover el valor de los arquivos al serviciu de los derechos de los ciudadanos, la preservación de la memoria y la protección del patrimoniu documental.

Los arquivos/archivos tienen un valor únicu. Tán conformaos por documentos producíos pola actividá humana y como tal, son evidencia única d’eventos pasaos. Coles mesmes, aseguren el funcionamientu democráticu de les sociedaes, la identidá de los individuos y de les comunidaes y la defensa de los derechos humanos.

Dende la so creación, en 2008, el Día Internacional de los Archivos pretende dar a conocer:

… A los sectores públicu y priváu, la necesidá d’abelugar –al llargu plazu– los arquivos y facilitar l’accesu a ellos.

Al documentar les actividaes y decisiones tomaes, los arquivos apurren tantu la continuidá de los organismos públicu y priváu y la xustificación de los sos derechos, según los de los individuos y los estaos.

… A les autoridaes públiques, los beneficios de cuntar con un rexistru documental eficaz para establecer un bon gobiernu.

Los arquivos son parte del patrimoniu cultural y uno de les principales fontes d’información. El patrimoniu documental apurre evidencies significatives para’l desenvolvimientu económicu, políticu, social y cultural de la humanidá.

… Al públicu polo xeneral, la importancia de los arquivos.

Los arquivos constitúin la memoria de les naciones y de les sociedaes, formen la nuesa identidá y son piedra angular de la sociedá de la información.


«Los archivos custodian decisiones, actuaciones y memoria. Los archivos conservan un patrimonio único e irremplazable que se transmite de generación en generación. Los documentos son gestionados en los archivos desde su origen para preservar su valor y su significado. Los documentos son fuentes fiables de información que garantizan la seguridad y la transparencia de las actuaciones administrativas. Juegan un papel esencial en el desarrollo de la sociedad contribuyendo a la constitución y salvaguarda de la memoria individual y colectiva. El libre acceso a los archivos enriquece nuestro conocimiento de la sociedad, promueve la democracia, protege los derechos de los ciudadanos y mejora la calidad de vida.»

Declaración Universal sobre los Archivos, aprobada en la Asamblea General del Consejo Internacional de Archivos, Oslo, septiembre de 2010.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *