Publicado en NATURA

A-68: el nuevu iceberg antárticu

El 12 de xunetu de 2017, un xigantescu bloque de xelu dixebróse definitivamente d’una de les plataformes de xelu que componen la mariña antártica. Trátase del iceberg A-68.

L’iceberg A-68 foi un iceberg que se creó na plataforma de xelu Larsen C en xunetu de 2017. 1​2​3​ A finales de 2020 el so bloque principal atopose nel Atlánticu Sur, al pie de les Georgias de Sur.4​, el 20 d’abril del 2021 se derritió por completu.

Esti nuevu iceberg ye unu de los mayores que’l mundu conoció, con 5.800 km². La so dixebra de la plataforma Larsen C supon un nuevu escenariu de vulnerabilidá énte futuros episodios como’l que tamos narrando.

Fai más d’una década que los científicos de la Universidá de Swansea taben realizando’l siguimientu d’un gran resquiebru qu’empezó a acelerar el so desenvolvimientu a partir de 2014, hasta que finalmente’l bloque esprendióse.

El Proyectu MIDAS foi l’encargáu de llevar a cabu esta observación al traviés de les imaxes satélite, como’l Aqua MODIS de la NASA. Gracies a estos preseos orbitales, l’equipu d’investigación pudo captar la presencia d’agua nel resquiebru que s´abriese pasu a lo llargo de la plataforma Larsen C, en paralelu a la mariña. Xuna señal inequívoca del desprendimientu.

Mientres l’iceberg A68, que’l so tamañu equival a cuatro vegaes una ciudá como Londres, movioase pola zona más austral del planeta, los científicos aseguraben qu’asemeyada masa de xelu podría traer consecuencies impredicibles para les isles nel hemisferiu sur y para la vida montesa (silvestre).

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *