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Intelixencia emocional, la ‘soft skill’ más demandada nel ámbitu llaboral

Allegría, nerviosismu, sorpresa, roxura, aselu, decepción… Xestionar el tabayón d’emociones que vivimos a diariu nun ye fácil. Sicasí, la intelixencia emocional ábrese pasu cada vez con más fuerza como vía para algamar la felicidá en cualquier ámbitu de les nueses vides, incluyíu’l llaboral. ¿Dispuestu a aprender a ser feliz?

Les emociones inflúin nel nuesu día ente día. Por ello, la publicación del llibro Intelixencia emocional en 1995 per parte del psicólogu norteamericanu Daniel Goleman llanzó al estrellalgu esta disciplina a nivel global. Inclusive la Organización de les Naciones Xuníes para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) punxo en marcha una iniciativa en 2002 pola qu’unvió a los ministros d’educación de 140 países una declaración con diez principios básicos para poner en marcha programes d’aprendizaxe social y emocional.

QUÉ YE Y PARA QUÉ SIRVE LA INTELIXENCIA EMOCIONAL

Para Goleman, la intelixencia emocional ye la capacidá de reconocer sentimientos propios y ayenos, de motivanos y de remanar afechiscamente les relaciones. ¿Para qué sirve? Principalmente, para sacar más partíu de nuesa mesma información emocional y de la de los demás porque la emoción ye la espresión física de la nuesa mente y nunca miente. Les emociones infórmennos de cómo procesamos lo que vivimos y esto ye bien útil tantu na nuesa vida personal como profesional porque dexa, por casu, ser consciente de lo que dicimos y cómo lo dicimos.

¿Xestionar adecuadamente les emociones puede llevanos a la felicidá? La intelixencia emocional ayuda a superar actitúes, creencies y vezos negativos que nos condicionen y llindien torgando sacar tou’l nuesu potencial. Timothy Gallwey, autor de numberosos llibros para’l desenvolvimientu de la excelencia personal y profesional, dicía nesti sentíu que’l rendimientu nes nueses vides puede representase con una simple ecuación: R (rendimientu) = P (potencial) – I (interferencies). Esto ye, cuantes menos interferencies emocionales negatives tengamos, mayor potencial vamos sacar.

INTELIXENCIA EMOCIONAL NA EMPRESA

La intelixencia emocional nel trabayu ye una de les competencies más demandaes poles empreses na actualidá, sobremanera, a midida que automaticense les xeres más repetitives y rutinaries. Ello ye que según un recién estudiu de CapGemini denomináu Emotional Intelligence: The Essential Skillset For The Age Of AI, el 76% de los directivos considera que los emplegaos tienen de desenvolver estes competencies, cuidao que van tener qu’afaese a más funciones rellacionaes col tratu personal y del veceru.

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Siguiendo col informe, el mesmu porcentaxe señala que los emplegaos van tener qu’asumir más xeres qu’esixen competencies emocionales y nun pueden ser automatizaes, como la empatía, la persuasión y el trabayu n’equipu. Polo xeneral, el 83% de les empreses señala que tener una plantiya con altes competencies n’intelixencia emocional va ser imprescindible para algamar l’ésitu n’años vivientes.

Según Goleman, un altu coeficiente intelectual solo ye capaz de predicir el 20% de los factores determinantes del ésitu, ente que el 80% restante depende d’otru tipu de variables como la clase social, la suerte y, en gran midida, la intelixencia emocional. Nes empreses asocede daqué similar, a tenor de lo que menta l’estudiu: el 60% de les organizaciones con una plantiya emocionalmente intelixente consiguen una resultancia un 20% meyor que’l restu en diversos factores de negociu como la productividá, el prestu del emplegáu, la cuota de mercáu o l’atención al veceru/cliente.


 VER INFOGRAFÍA: Ocho lecciones sobre inteligencia emocional [PDF] Enlace externo, se abre en ventana nueva.

CÓMO DESARROLLAR LA INTELIGENCIA EMOCIONAL

¿Se puede aprender a ser emocionalmente inteligente? La respuesta es sí, aunque ni es sencillo ni se consigue de un día para otro. Estos son los cinco elementos claves de la inteligencia emocional a trabajar.

 Autoconciencia

Tener un profundo entendimiento de nuestras emociones y de los impulsos que las provocan para reaccionar ante ellos de una manera positiva.

 Autorregulación

Controlar las emociones que generan negatividad —ansiedad, tristeza, ira, etc.—. No se trata de reprimirlas porque tienen su utilidad, sino de encontrar el equilibrio para no ser prisioneros de ellas.

 Automotivación

Las personas emocionalmente inteligentes se caracterizan por sacar la voluntad y la fuerza necesaria para alcanzar sus objetivos. El optimismo es un requisito imprescindible para alcanzar metas.

 Empatía

Es clave tener la capacidad de ponerse en la piel del otro, entendiendo sus sentimientos y motivaciones sin asumirlos como propios.

 Habilidades sociales

Implica relacionarse con las personas del entorno para buscar no solo nuestro propio beneficio, sino también el de los demás.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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