Publicado en Día de...

Día Mundial de la Salú mental

Ye fundamental concencianos y concenciar sobro la importancia que tien la salú mental. Falar de los problemes de salú mental ayuda a detectar estes enfermedaes y borrar l’estigma de quien les carecen.

Atención de salú mental para toos: faigámosla realidá

Según la Organización Mundial de la Salú (OMS) la salú mental defínese como un estáu de bienestar nel cual l’individuu ye consciente de les sos propies capacidaes, puede encarar les tensiones normales de la vida, puede trabayar de forma granible y granible y ye capaz de faer una contribución a la so comunidá.

La pandemia de COVID-19 tuvo un gran impactu na salú mental de les persones. Dellos grupos, como los trabayadores de la salú y otros trabayadores de primera llínea, los estudiantes, les persones que viven soles y les que tienen afecciones mentales presistentes, viéronse especialmente afectaos. Y los servicios d’atención para los trestornos mentales, neurolóxicos y por consumu de sustances viéronse considerablemente atayaos.

Sicasí, hai motivos para l’optimismu. Mientres l’Asamblea Mundial de la Salú de mayu de 2021, los gobiernos de too el mundu reconocieron la necesidá d’ampliar los servicios de salú mental calidable a tolos niveles. Y dellos países atoparon nueves formes d’emprestar atención de salú mental a les sos poblaciones.

Mientres la campaña del Día Mundial de la Salú Mental d’anguaño, vamos amosar los esfuerzos realizaos en dalgunos d’estos países y vamos anima-y a destacar hestories positives como parte de les sos propies actividaes, a manera d’inspiración para otros.

Tamién vamos apurrir nuevos materiales, en formatos fáciles de lleer, sobro cómo curiar la so propia salú mental y, coles mesmes, apurrir sofitu a otres persones. Esperamos que-y resulten útiles.

«La salú mental, un derechu necesariu.
Mañana puedes ser tu»

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *