Publicado en DEP, NATURA

Ndakasi, la mítica gorila de la selfie nel Congo morrió en brazos del so cuidador

D’una selfie icónica a una despidida emblemática, asina ye l’últimu adiós a Ndakasi, una gorila única del Congo.

Va dellos años el cuidador André Bauman del Virunga National Park de la República Democrática del Congo posaba n’una emblemática selfie al pie de dellos gorilas, una d’elles yera Ndakasi. La icónica imaxe dio la vuelta al mundu anunciando que nes coraes del Congo enxareyábense hestories d’amistá y amor fascinante ente especies. Especialmente, la de la gorila de la selfie, Ndakasi, xuna especial gorila que morrió en brazos del so cuidador, André Bauma.

/

Sicasí, nun hai rincón nel planeta nel que nun hai seres que la muerte nun acesme y pa la gorila más famosa del Congo la hora de dise había llegáu. El martes el Parque Nacional Virunga anunciaría la partida de Ndakasi, xuna gorila famosa por posar al pie de el so cuidador nuna icónica selfie y por cuntar con una personalidá única.

/

“Con gran pesar, Virunga anuncia la muerte de la gorila de monte güérfanu Ndakasi, que moraba nel centru de Senkwekwe” – Parque Nacional Virunga

En siendo rescatada a manos de cazadores furtivos, Ndakasi esfrutaba d’una vida en paz y lo más normal posible dientro d’un orfanatu nel Parque Virunga. Pero, a pesar de los grandes cuidaos y l’estraordinariu venceyu que formó con Bauma (el so cuidador), la gorila despidiose nun abrazu fraternal que de xuru pocos vamos escaecer.

Ndakasi morrió en brazos del so guardia, sofitada por un amigu de tola vida. Y anque cuntaba col meyor de los cuidos, xuna llarga enfermedá deterioraría rápido la so salú hasta acabar cola so vida.

/

La hestoria de Ndakasi, xuna gorila de selfie bien única

Na naturaleza atopen hestories tan tráxiques como llenes d’esperanza y l’hestoria de Ndakasi foi xuna llena d’amor. Tan solo dos meses dempués de nacida, la gorila quedó güérfana por cuenta de la caza furtiva. Reconociendo que s’atopaba nuna situación vulnerable, espertos decidieron llevala al Centru Senkekwe pa curiala y sofitala nel so desenvolvimientu.

Los años pasaron y Ndakasi convertiose n’una de les gorilas estrelles del llugar. Participó en dellos programes de televisión y documentales, pero foi hasta la selfie tomada pol so cuidador n’abril del 2019 que la gorila volvióse famosa a nivel mundial.

/

Con una simple imaxe’l mundu enteru diose cuenta del talentu y carisma natural de la gorila fema. Posando con un ímpetu únicu, colos pies separaos y xusto al llau d’una de les sos amigues gorilas cercanes, Ndeze, dambes prindaron el güeyu mundial.

Por un momentu, les gorilas volviéronse parte de la sociedá humana. Les llendes desdibuxáronse y recordáronnos qu’hai munches característiques que nos xunen. Para Bauma, el cuidador de Ndakasi, esta conexón yera más qu’evidente.

 

“Foi un privilexu sofitar y curiar a una criatura tan cariñosa, especialmente sabiendo’l trauma que Ndakasi sufrió a una edá bien temprana. Foi la duce naturaleza y l’intelixencia de Ndakasi lo que me ayuda a entender la conexón ente los humanos y los grandes y por qué tenemos de faer tou lo que tea nes nueses manos pa protexelos. Toi arguyosa de llamar a Ndakasi la mio amiga.” – André Bauma

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *