Publicado en Día de...

Día Mundial De La Filosofía

Güei hemos celebramos el Día Mundial de la Filosofía. Los neños y los filósofos comparten el perenal interés por tolo que los arrodia y el nun dar nada por sentáu, por eso pregúntense costantemente por qué, por qué y por qué.

«La filosofía ye la ciencia de los homes llibres». Platón.

Esta xornada establecióse para destacar la importancia d’esta disciplina, especialmente de cara a la xente nuevo, y tamién para sorrayar que «la filosofía ye una disciplina qu’aguiya’l pensamientu críticu ya independiente y ye capaz de trabayar n’ares d’un meyor entendimientu del mundu, promoviendo la paz y la tolerancia».

Vivir ensin filosofar ye, puramente, tener los güeyos zarraos, ensin tratar de abrlos enxamás. René Descartes

La filosofía ye l’estudiu de la naturaleza de la realidá y de la esistencia, de lo que ye posible conocer, y del comportamientu correctu ya incorrectu. Provien de la palabra griega phílosophía, que significa «l’amor a la sabiduría». Ye unu de los campos más importantes del pensamientu humanu, yá que aspira a llegar al sentíu mesmu de la vida.

“Anque les cuestiones filosófiques concernen a tol mundu, non tol mundu conviertese en filósofu. Por diverses razones, la mayoría enferrona tantu a lo cotidiano qu’el mesmu plasmu pola vida queda apostráu a un segundu planu”.– Jostein Gaarder.

Los más pequenos ablúquennos con entrugues como ¿qué pasa cuando morremos?, ¿por qué nun se muerren les persones nos cuentos?, ¿por qué nos sotierren? Paecen entrugues trascendentales, metafísiques y dignes de sesudos pensadores. Pero non, estes son dalgunes de les típiques entrugues que munchos neños y neñes faen a los mayores acaldía. Porque dientro de cada neñu hai un filósofu en potencia.
Y eso pása-y a la pequena Jette nel llibru ¿Duermen los pexes?

Jette ye una neña traviesa y bien interesada. Gústa-y la pintura, mirar al cielu, los animalitos, xugar… El so hermanu pequenu, Emil, morrió va un añu y ella, enoxada, pinta nubes negres, anque tamién recuerda los bonos momentos que vivieron xuntos. Emil yá nun ta y Jette nun puede dexar de faese entrugues sobro’l significáu de la vida, de la muerte y de lo muncho qu’entá-y queda por vivir.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *