Publicado en Curiosidaes, NATURA, TIEMPU

Una nube eléctrica dende 37,000 pies

Asina ye como se ve una nube/tormenta eléctrica dende 37,000 pies

Nel ámbitu de la meteoroloxía defínese como nube eléctrica a un fenómenu que se caracteriza por presentar constantes rayos mientres ésta tien llugar, lo que xenera que se produzan grandes estrueldos nel aires. Les nubes eléctriques son consideraes peligroses, yá que amás de los rayos que se xeneren, que pueden llegar a algamar a una persona, tamién se producen fuertes agües. Per otru llaos la nubosidad característiques nesti tipu de nubes son les denominaes cumulonimbus, que son d’una tonalidá gris, que pueden llegar a algamar tamaños que doblen el d’una nube común.

Por que una nube eléctrica pueda formase ye necesariu qu’haya presencia de mugor, aire variable que xuba y dalgún elementu que sía capaz de movilizar a dicha aire. El procedimientu para la formación d’una nube eléctrica ye’l siguiente.

Primero tien d’haber presencia d’aire caliente’l cual tien de contener vapor d’agua, darréu dichu aire tien d’alzase calteniendo la so temperatura elevao, coles mesmes qu’ésti s’alza, esiste una tresferencia de calor que va dende la corteza terrestre escontra l’atmósfera, depués el vapor d’agua tien d’esfrecese para d’esa manera entestase y asina dar pasu a la formación de les nubosidades. Diches nubes tienen la peculiaridá de qu’el so parte cimeru tien una temperatura menor que la so rexón inferior, lo que fai que’l vapor allugáu na zona cimera tresformar en cachos de xelu que van amontando’l so tamañu.

Darréu les temperatures van alzase dientro de les nubes, lo que va aniciar más vapor coles mesmes que los vientos más frescos muévese  dende la parte cimera de la mesma. Pela so parte los cachos de xelu que se formaron enantes son movíos pol vientu escontra la parte cimera ya inferior repitíes vegaes lo que fai que dichos cachos de xelu topeten ente sí y prodúzanse chispes, lo que xenera que na nube produza carga eléctrica y surdan los rescamplos.

Bibliografía

Conceptodefinicion.de, Redacción. ( Última edición:30 de julio del 2019). Definición de Tormenta Eléctrica. Recuperado de: https://conceptodefinicion.de/tormenta-electrica/. Consultado el 6 de noviembre del 2021

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *