Publicado en Festivales, Música

Tanxugueiras, favorites de los eurofans españoles como ganadores del Benidorm Fest

N’una recién encuesta oficial d’Eurovision-Spain.com, (Twitter) tuvieron el 34% de los votos, ocupando la primer posición per delantre de Rigoberta Bandini y el raperu Rayden.

Les gallegues Tanxugueiras son una de les sorpreses de cara al festival d’Eurovisión 2022, yá que la so tema ‘Terra’ foi unu de los 14 escoyíos para participar nel Benidorm Fest, l’eventu que va tener llugar en xineru y del que va salir el candidatu oficial que va representar a España nesti festival internacional. Ello ye que n’una recién encuesta oficial d’Eurovision-Spain.com, tuvieron el 34% de los votos, ocupando la primer posición per delantre de Rigoberta Bandini y el raperu Rayden.

“Tanxugueira” es también un topónimo
presente en toda la geografía gallega y
una alteración del vocablo “teixugos” (“tejones”)

El respaldu al tríu formáu por Sabela Maneiro, Aida Tarrío y Olaia Maneiro s’hai estendiendo a los fans eurovisivos de decenes de países tal como amuesa la encuesta publicada por Eurovisionworld.com sobro’l futuru candidatu que va representar a España.

«Teníamos pensáu qu’esto nun yera solamente para Galicia, sinón para toles llingües cooficiales, y yera un berru de ‘Abasta yá’ para normalizales»

El grupu ta rompiendo récords, yá que ‘Terra’ llogró superar el mediu millón de reproducciones nel primer día del so llanzamientu y alzáronse nesa xornada como númberu 1 en Youtube. Nes plataformes de música como Spotify, llegaron a les 85.000 reproducciones y n’Apple Music, les gallegues consiguieron asitiase en segunda posición de lo más escucháu, solo superaes pol All I Want for Christmas is You, de Mariah Carey.

“Terra”, presenta el son de la pandereta. También se han incluido aturuxos, una atmósfera épica, sonidos electrónicos y la contundencia de la percusión más la poderosa y perfecta sonoridad de Sabela Maneiro, Aida Tarrío y Olaia Maneiro. Por supuesto, la letra es en gallego con una frase, “Non hai fronteiras”, cantada en las distintas lenguas cooficiales españolas.

Asina ye «Terra», el cantar de Tanxugueiras favorita para Benidorm

Tanxugueiras, el tríu gallegu de cantareiras y pandereteiras ta barriendo en YouTube yá a los sos competidores. En menos d’una selmana, el vídeu nel que se presenta la tema superó yá les 850.000 visualizaciones na rede social mientres les cifres de dalgunos de los sos rivales caltiénense bien llueñe d’estes marques: «Cai de la llorería» de Rayden 300.000, «Culpa» Javier Mena 177.000, «Ai mama» de Rigoberta Bandini 132.000 o «Secretu d’Agua» de Blancu Palombu 86.000. Ye más, dende l’estrenu colóse nos enclinos de vídeu de la canal.

Música tradicional con elementos contemporaneos

«Terra» caltien les característiques de los dos últimos senciellos de Tanxugueiras, «Midas» y «Figa», entemeciendo la música tradicional con elementos más contemporaneos: les sos trés voces a coru entrepólense con partes aburuyaes y el ritmu de les panderetes entemezese con ritmos electrónicos.

El cantar cunta con delles referencies a la cultura popular gallega -«foliada», «van ser» o «aturuxo»- y repite un mensaxe: «Non hai fronteiras», primero en gallegu y darréu n’euskera -«Ez dago mugarik»-, en catalán -«Non hi hai fronteres»-, en asturianu -«Nun hai fronteres»– y, finalmente, en castellán.


Tanxugueiras va participar nel Benidorm Fest col cantar en gallegu ‘Terra’, na que se citen estes pallabres nes diferentes llingües del Estáu.

El tríu formáu por Olaia Maneiro, Aida Tarrío y Sabela Maneiro quier frayar cola ausencia d’idiomes diferentes al castellanu nel representante de RTVE nel festival européu de la canción. Pa ello presentaron un cantar na so llingua materna, cola qu’espresen la so música, que cuenta con opciones de tar en Turin en mayu.

Nesta edición el cantar escoyíu pa tar n’Eurovisión va ser el que gane’l Benidorm Fest, una versión moderna del históricu Festival Español de la Canción de Benidorm, que se va celebrar el 26 y el 27 de xineru, les semifinales, y el 29, la final. Catorce grupos y artistes pasaron el corte d’ente los cientos presentaos, ente elles Tanxugueiras.

‘Terra’ ye’l cantar que van defender les gallegues, na que s’incorpora la frase ‘Non hai fronteiras’ en vascu, catalán, castellanu y asturianu. Asina, ‘Nun hai fronteres’ podría sonar nel Piemont de convencer al xuráu profesional y l’audiencia, que yá asitia a Tanxugueiras como una de les favorites pola so propuesta qu’amiesta modernidá y tradición.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *