Publicado en Día de...

Día de la Paz y la non violencia

La paz nun ye daqué que deseyes; ye daqué que fexes/haces,
daqué que yes y daqué que regales
. John Lennon

El 30 de xineru celebra esti día, dedicáu a conmemorar nos centros educativos una cultura de non violencia y paz. Anguaño 2022, UNICEF aboga por una «vacuna del bon tratu» que la so fórmula ellaborase nes aules, pos el Día de la Paz puede festexase en tolos cursos, dende Educación Infantil hasta Bachilleratu. Ye un día nel que los colexos conviertense en preseos d’harmonía y comprensión ente distintes cultures, oríxenes y creencies.

El Día Escolar de la Non Violencia y la Paz (DENIP) celébrase’l 30 de xineru dende 1964. El fin d’esti día ye educar nel respetu, la tolerancia, la solidaridá y la concordia, el respetu a los Derechos Humanos y a la non violencia y la Paz. Esta fecha conmemora la muerte de Mahatma Gandhi, líder nacional y espiritual de la India asesináu en 1948 por un integrista, (India, 1869-1948), líder pacifista que defendió y promovio la non violencia y la resistencia pacífica frente a la inxusticia y que foi asesináu por defender estes idees.

La educación en y para la tolerancia, la solidaridá, la concordia, el respetu a los Derechos Humanos, la non-violencia y la paz son motivos para recordar el 30 de xineru. N’en Día de la Paz, los centros educativos comprométense como defensores de la paz y entendimientu ente persones de distinta procedencia y maneres de pensar.

Nesi día celebra l’aniversariu de la muerte del Mahatma Gandhi (India, 1869-1948), líder pacifista que defendió y promovio la non violencia y la resistencia pacífica frente a la inxusticia y que foi asesináu por defender estes idees.

Xuna educación inspirada nuna cultura de non violencia y paz dexa al nuesu alumnáu adquirir conocencies, actitúes y competencies que refuercen el so desenvolvimientu como ciudadanos globales críticos y comprometíos colos sos derechos y los d’otres persones.

  • El Día de la Paz, pola so temática xeneral de non violencia, resolvimientu de conflictos y convivencia.
  • Protexe a la to clase cola mentada vacuna de la paz y el bon tratu.
  • Colos alumnos de tercer ciclu, proxecte documentales qu’espliquen les razones de los conflictos nel mundu.
  • Sé atentu colos demás, empatiza coles persones y ayude a faer el mundu un llugar meyor con pequenos xestos cotidianos.

Similar a la vacuna contra la violencia, tenemos esti frascu del aselu con instrucciones paso a pasu que va ser de lo más útil para aselar los rebexíos de los más pequenos.

Hai munchos símbolos de la paz, ¿van ser capaces los tos alumnos de crear unu nuevu? Aníma-yos a faelo con esta Ficha d’actividá: Diseña’l to propiu símbolu de la paz.

 

Symbaloo de recursos

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *