Publicado en Día de...

Día Mundial contra’l Cáncer

Cada 4 de febreru celebra’l Día Mundial contra’l Cáncer, una fecha destinada a espublizar información sobre xuna de les enfermedaes que más incidencia tienen sobro la población.

¿Qué ye’l cáncer? Esplicación senciella pa neños (10 semeyes)

Y ye que, el cáncer ye y va siguir siendo un problema de salú central na nuesa sociedá pero se sabe que, la prevención ye fundamental pa tratar y curar esta enfermedá. Poro, dende Conmishijos.com creemos que la información sobro’l cáncer puede salvar vides y esta información, hai de llegar inclusive a los más pequenos.

Amosémoste xuna esplicación senciella pa neños y adolescentes sobro qué ye’l cáncer, cómo se desenvuelve la enfermedá, qué tipos de cánceres hai, por qué apaez y cuál ye’l tratamientu actual. Al traviés de les imaxes d’esta galería fotográfica, los tos fíos van poder aprender más y tar al día sobro l’actualidá del cáncer.

Datos sobro’l cáncer

Millones de persones viven cola enfermedá y alredor del 40 per cientu de tolos casos de cáncer podríen evitase con un estilu de vida saludable una y bones aprosimao un 30% de les muertes por cáncer debense a factores de riesgu alimentarios y de malos vezos de salú.

Según la Organización Mundial de la Salú, el cáncer ye xuna de les primeres causes de muerte a nivel mundial; en 2012 atribuyéronse-y 8,2 millones de muertes. Los que causen un mayor númberu de muertes son los de pulmón, fégadu, estómagu, colon y mama.

En concretu, cada 19 d’ochobre celebra’l Día Mundial Contra’l Cáncer de Mama. El cáncer de mama ye’l tumor malinu más frecuente ente la población femenina. Por eso, la prevención ye’l meyor tratamientu.

Según el Dr. Manel Esteller, Premiu Nacional de Xenética en 2011: «Anguaño hai inda enormes diferencies nes tases de supervivencia d’unos tumores y otros. Nel cáncer de mama llegóse a tases d’un 85% de supervivencia, ente qu’hai otros cánceres con una alta tasa de mortalidá y unos índices de supervivencia de, apenes, un 10%, como’l d’entrellenzu». Esti reconocíu científicu piensa que, «en diez años, podrá dicise de forma xenérica que dos de #cada trés enfermos de cáncer van llograr sobrevivir, anque va depender del tipu de tumor que sía».

Fuentes: OMS, Asociación Española contra’l Cáncer (AECC), Institutu Nacional del Cáncer de EE. UU., Manel Esteller, médicu y xenetista, Dra. Laskin, *cofundadora de POG (Ensayu Clínicu Oncolóxicu Personalizáu de l’Axencia del Cáncer de la Columbia Británica). Descodificando el cáncer (documental), KidsHealth.org, Wikipedia.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *