Publicado en Día de...

Día de Pi, la fiesta de les Matemátiques

Esti llunes ye’l Día de Pi, la fiesta de les Matemátiques

Esti llunes, 14 de marzu, celébrase un añu más el Día del númberu Pi, (3/14 na notación de la fecha n’Estaos Xuníos) con actividaes para la divulgación de les matemátiques en tol mundu.

Esta celebración foi unu escurrimientu del físicu Larry Shaw fai 31 años, en San Francisco, y foi ganando en popularidá, hasta’l puntu de cuntar en 2009 con unu resolvimientu favorable de la Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos, na que se declaraba oficialmente’l 14 de marzu.

¿Qué ye’l númberu Pi?

Entiéndese como númbero Pi, al númberu que se llogra al estremar el llargor d’una circunferencia pol so diámetru. Ta consideráu un númberu irracional, según una constante matemática de gran valor.

Al paecer el númberu Pi ye bien antiguu. Créese que foi utilizáu dende fai miles d’años, muncho primero de los babilonios. Para los exipcios, el númberu Pi tenía enforma que ver cola construcción de les pirámides y tamién los chinos tienen munches hestories que cuntar d’esti estraordinariu y misteriosu númberu.

Grandes científicos y matemáticos como Isaac Newton llograron descifrar dalgunos de los sos díxitos. Col trescurrir de los años, otros xenios de les matemátiques y la física, pudieron calcular un númberu más grande de díxitos.

Hasta la presente fecha, resulta imposible calcular la área esacta de la circunferencia, yá que Pi ye un númberu infinitu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *