Publicado en Día de...

Día de la Xente de Mar

 /

Güei celébrase’l Día de la Xente de Mar, una fecha para dar visibilidá a les actividaes y persones que contribúin a caltener un océanu sanu, que xeneren conocencia y apuesten por un futuru sostenible de les actividaes venceyaes al mar. Añalmente la Organización Marítima Internacional (OMI) sopelexa campañes de concienciación en sofitu al llabor desempeñáu pola Xente de Mar. Pal añu 2022 el lema de la campaña ye:

«El to viaxe: antes y agora. Comparte’l to viaxe».

El comerciu marítimu internacional y el mundu cunten con un gran aliáu incondicional: la xente de mar. Ye por ello que, en reconocencia a estos protagonistes anónimos, la Organización Marítima Internacional (OMI) promulgó na Conferencia de Manila del añu 2010 el día 25 de xunu como Día de la Xente de Mar.

Ellos constitúin un eslabón esencial nel desenvolvimientu del comerciu internacional, metanes riesgos y restricciones qu’atenten contra’l cumplimientu del so llabor.

¿Quién conformen la Xente de Mar? El términu «xente de mar» refierse al colectivu formáu por aquelles persones rellacionaes cola actividá marítima (comerciu, tresporte, acuicultura), dientro d’una embarcación y los que brinden sofitu dende tierra: Tripulantes de buques: nes árees de cubierta (Capitán, oficiales, pilotos y marineros), máquines (xefe de máquines, oficiales maquinistes, mecánicos, lletricistes, foguistas), comunicaciones (personal asignáu a les instalaciones radioeléctriques y de sistemes de comunicación), alministración (personal encargáu de les xeres contables, servicios d’agospiamientu y alimentación de tripulantes y pasaxeros), sanidá (Oficiales médicos, enfermeros y asistentes) y practicaxe (personal dedicáu al asesoramientu náutico y llegal). Personal terrestre (profesional y técnicu) qu’exerz funciones en xurisdicción portuaria. Pescadores d’altamar, ente otros.

Riesgos y dificultaes qu’encara la Xente de Mar

Nel cumplimientu del so llabor, la xente de mar ta espuesta a los siguientes riesgos y situaciones:

  • Incidentes marítimos involuntarios que pueden causar dañu ambiental o perdes de vides, con posibles responsabilidaes penales.
    Condiciones ambientales adverses (nubes, maremotos, tsunamis).
  • Dificultaes pa facilitar los cambeos de tripulación nos puertos marítimos, por cuenta de los protocolos establecíos nos diversos países y zones xeográfiques qu’atrabanquen el relevu del personal marino.
  • Piratería, contrabandu y trata de persones.

Campaña 2022: El to viaxe: antes y agora. Comparte’l to viaxe

Añalmente la Organización Marítima Internacional (OMI) sopelexa campañes de concienciación en sofitu al llabor desempeñáu pola Xente de Mar. Pal añu 2022 el lema de la campaña ye:»El to viaxe: antes y agora. Comparte’l to viaxe».

#Tratar d’esaminar los viaxes de los marinos y cómo fueron evolucionando a lo llargo del tiempu, y lo que sigue siendo igual na realidá de la xente de mar, que van poder compartir col mundu enteru los sos retos y les sos problemátiques, lo que pa ellos ye importante. Anguaño, la *OMI pide a los marineros que publiquen dos semeyes: xuna del so primer viaxe y otra del más recién, y que-yos digan qué camudó. ¿Ye’l tresporte marítimu más ecolóxicu? ¿Ye meyor la tecnoloxía? ¿Adquiristi más competencies? ¿Qué aprendisti?
Campaña 2021: Un futuru xustu pa la Xente de Mar

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *