Publicado en Fiestes

Feria d’indianos en Ribadedeva

Tres dos años de parón motivaos pola crisis sanitaria, vuelve la Feria d’Indianos, y colla una propuesta que nació arriendes de la Pandemia, El Finde más Indianu. La Comisión Organizadora del eventu de forma conxunta col Conceyu de Ribedeva decidió nuevamente la programación d’una serie d’actos que se van llevar a cabu la fin de selmana previa a la Feria d’Indianos, faciendo posible asina, la dinamización cultural, la participación social y el fomentu de l’actividá hostelera local. Nesta ocasión, va tener llugar los díes 1 y 2 de xunetu.

El *Finde más Indianu, na so tercer edición, va cuntar con un programa d’actividaes lúdiques y culturales que van tener como nexu de xunión América y Asturies y los venceyos del conceyu coles tierres d’Ultramar. Tou ello, como se señaló con anterioridá, col doble propósitu de fomentar la cultura y la participación y la dinamización del texíu local en redol al fenómenu indianu y al so legáu.

Programa d’actividaes. Vienres 1 xunetu.

-20,00 h. El Pinchu más Indianu. Distintos establecimientos del conceyu van ufiertar un pinchu con sabores americanos.

La serenata más Indiana. Col tríu mariachi Platino, que va percorrer les terraces de tolos establecimientos collaboradores d’El Pinchu Más Indianu.

Sábadu 2 xunetu.

-11,00 h. Mercáu Indianu d’antigüedaes y coleicionismu. Distintos puestos d’antigüedaes van allugar na Plaza Manuel Ibáñez mientres tol día.

-12,00 h. La ruta más Indiana. Percorriendo diversos edificios de l’Arquitectura Indiana acompañada por un guía. Inscripciones na Oficina de turismu.

– 13,00 h. Actuación del grupu folclóricu Pitekas Flok. Na Plaza Manuel Ibáñez.

-17,00 h. Xuegos tradicionales infantiles. Na Plaza Manuel Ibáñez hasta les 20,00 h.

-18,00 h. Inauguración de la esposición “Trazos a plumilla” de María Begoña González Peña. Na Casa de Piedra.

-19,30 h. Conciertu coral a cargu del Coru Ribedeva y la coral Voces Cántabres. Na Ilesia Santa María de Colombres.

-20,00 h. El Pinchu más Indianu. Distintos establecimientos del conceyu van ufiertar un pinchu con sabores americanos.

La Feria d’Indianos arrinca güei en Colombres apinada de novedaes. Esta va ser la primer edición na que cunte col distintivu de fiesta d’interés turísticu rexonal, concedíu’l pasáu avientu, a lo que se suman iniciatives como’l proyectu de realidá virtual que repasa la hestoria y patrimoniu de Ribedeva. El vídeu, de diez minutos de duración y que se va estrenar esta fin de selmana festiva na oficina de turismu.

La Feria de los Indianos celebra tolos años la segunda fin de selmana de xunetu na localidá de Colombres, del conceyu asturianu de Ribedeva.

Anguaño va ser la primer edición na que cunte col distintivu de Fiesta d’Interés Turísticu Rexonal (concedíu’l pasáu 23 d’avientu de 2021), a lo que se suman iniciatives como’l proyectu de realidá virtual, que repasa la hestoria y patrimoniu de Ribedeva.

La feria destaca sobremanera pola so gastronomía, cultura y tradición de los indianos. Les cais enllenes de puestos d’artesanía, productos y viandes de les Amériques, ye una auténtica recreación de l’ambientación indiana.

Tamién se programen visites empuestes a distintos finxos del legáu indianu del conceyu como la Casa de Piedra” o l’Arquivu d’Indianos, qu’ufierten al visitante les claves del fechu migratoriu americanu qu’afectó al territoriu y les consecuencies más visibles qu’esti fenómenu produció nel mesmu. Amás, un tren turísticu ufierta una ruta poles casones d’indianos más significatives, al empar qu’un guía apurre información, para desentrañar los aspeutos históricu y constructivu d’estes singulares edificaciones.

Al respective de la programación; na xornada del vienres, destaca la multitudinaria cena-degustación de Cazuela indiana al usu de Ribedeva», onde se parten cientos de raciones d’esti platu. El sábadu, tien llugar la inauguración de la feria y l’apertura de los puestos (productos y viandes d’Asturies y les Amériques).

Unu de los momentos más esperaos del sábadu, ye’l descubrimientu de les plaques conmemorativas y de la ruta de ‘El viaxe indianu’, diseñaes por Alfonso Zapico. Va Ser a les 11 y les 11.30 respectivamente, na Casa de Piedra y na Plaza de la Ilesia. Esos actos, van dir siguíos del desfile inaugural poles cais de *Colombres y del pregón.

L’eventu va llegar al so fin el domingu a les 21.30 hores. Va Cuntar amás con una misa a les 12.30 hores na Ilesia de Santa María de Colombres, n’honor a la patrona de México, país al que se dedica anguaño la fiesta.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *