Publicado en Día de...

Día de les biblioteques

BiblioTEcuida

La Dirección Xeneral del Llibru y Fomentu de la Llectura, al traviés de la Subdireición Xeneral de Coordinación Bibliotecaria, impulsa la celebración del Día de les Biblioteques esti 24 d’ochobre de 2022. El Ministeriu vien faciendo versión nesta llingua de la so cartelería dende 2021, respondiendo a una petición de la Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu.

El cartel d’esti 2022 ye obra de la ilustradora y autora de cómics gallega Xulia Vicente.

Dende l’añu 2019 incorporar a la celebración el lema ‘Aptes para tolos públicos‘, que va tar presente en toes actividaes que se pongan en marcha. Amás, la celebración del Día de les Biblioteques tien dende esi momentu un filo conductor temáticu distintu cada añu. BiblioTEcuida
La edición d’anguaño, sol lema “BiblioTEcuida”, centrar en destacar el papel de les biblioteques de distinta tipoloxía como espacios llibres y abiertos que, al traviés de los sos diversos servicios y recursos, esmolecer por atender les necesidaes de los sos usuarios. Les biblioteques tán abiertes a tola ciudadanía y son una pilastra fundamental al serviciu de les comunidaes a les que pertenecen.

Son munches les víes a partir de les cualos les biblioteques atienden y curien a los ciudadanos. La promoción de la llectura ye la primera d’elles: les biblioteques son espacios para la llectura. Una llectura qu’acompaña, qu’entretien y qu’arriquez. Una llectura que cura: la llectura tien un impactu directu tantu nel desenvolvimientu y caltenimientu de les capacidaes cognitives como nel bienestar y la salú mental.

Les biblioteques son un sofitu nel cuidu de toles persones, por eso fixeron so la idea de l’Axenda 2030 de nun dexar a naide tras. Pa curiar a les persones, dende les biblioteques programen actividaes especiales de sofitu a la comunidá, creación colectiva, acción cultural, servicios a colectivos especiales, atención a la diversidá o acoyida a refuxaos, ente munches otres.

Les biblioteques tamién exercen la so llaboria de cuidos n’espacios como hospitales o centros penitenciarios. Les actividaes de biblioterapia llevaes a cabu por biblioteques tán ayudando a ameyorar la salú de les persones que participen nelles. Nel mediu rural, los bibliobuses averen la cultura a los sos habitantes y les biblioteques son un núcleu a partir del cual les comunidaes rurales fortalécense y crean enraigono, curiando por tantu eses poblaciones.

Amás, les biblioteques curien tantu l’accesu a la información como la so veracidá, desempeñando un papel frente a los bulos y la desinformación. Por ello son un sofitu necesariu pa la formación, l’aprendizaxe y l’investigación. Tamién son una ayuda imprescindible pa profesores, estudiantes ya investigadores, asistiendo a la comunidá educativa y contribuyendo al fomentu de la investigación científica. A lo último, les biblioteques tamién curien y protexen el nuesu patrimoniu documental por que podamos mandalo a les xeneraciones futures.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *