Publicado en Rutes

La increíble cascada de 100 metros d’altor que ye una de les más guapes d’Asturies

N’Asturies la naturaleza esprésase de toles maneres posibles. Nestes tierres vamos atopar los paisaxes más increíbles, dende los altos montes hasta idíliques sableres. Unu de los enclaves naturales más guapos de too el Principáu son les conocíes como cascaes de Xiblú, un conxuntu que trés saltos d’agua qu’algamen unu altor de 100 metros.

La ruta de sederismu

La contorna de Teberga acueye’l guapu paisaxe de les cascaes de Xiblú. Los saltos d’agua tán somorguiaos nel fayedal de Montegrande, un exuberante monte de fayes a les que se suman delles especies propies de la zona como l’alcafresnu, la espinera, el carbayu o’l xardón.

 


Fayedal de Montegrande. Fayedal de Montegrande.Montse Gf / iStock

Para llegar hasta les cascaes vamos tener que faer una guapa ruta de senderismu al traviés del monte partiendo dende un aparcamientu habilitáu al pie de la carretera AS-228, barganal del pueblu de Paramo. Trátase d’un percorríu fácil y apto para tola familia, d’alredor de 7 kilómetros cuntando la ida y la vuelta.

La ruta ta perfectamente indicada dende l’aparcamientu y mientres los primeros kilómetros va llevanos por una pista ancha onde vamos atopar dalgún qu’otru secretu. Por casu, vamos ver delles boques d’antigües mines de carbón, a día de güei sellaes, o la Fonte de los Malatos, a la qu’allegaben d’antiguo quien carecíen la enfermedá para asina curase.

Cascada de Xiblú.IMAG3S / iStock

Vamos Caminar ente árboles cubiertos de liquen, xunto’l ríu Fundil y acompañaos por una tranquilidá ensin igual. En pasando una guapa ponte de madera, adulces la pista va convertise nuna sienda, cola que vamos superar 100 metros de desnivel en 1 kilómetru. Y finalmente vamos llegar hasta la impresionante cascada, que cai en trés tramos y algama vos 100 metros d’altor. Les sos agües bástiense salvaxemente ente la vexetación regalándonos xuna de les estampes más belles d’Asturies.

Minutu 4

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *