Publicado en Curiosidaes, NATURA

Los árboles tienen memoria y tresmiten la conocencia a los sos fíos

Los árboles tienen memoria y tresmiten la conocencia a los sos fíos, revela un atanante/impactante estudiu.

Los árboles tresmiten la so conocencia de vida a les nueves xeneraciones y enséñenlos cómo sobrevivir nel monte, según un estudiu.

Asocedió nun monte de pinos, n’España. Un equipu d’investigadores de la Universidá d’Uviéu reparó cómo, per debaxo de la tierra, los árboles tresmíten-y el conocencia a les nueves xeneraciones. Según los científicos, esta habilidá milenaria enséña-y a los nuevos retueyos a sobrevivir condiciones climátiques adverses, y podría refundiar lluz sobro cómo evolucionen al traviés del tiempu.

Esti mecanismu non yá amuésalu a los árboles nuevos cómo afaese meyor a condiciones contraries, sinón que revela cómo ye que los árboles almacenen les sos alcordances y esperiencies de vida. Asina funciona.

De xeneración en xeneración

Foles de calor estremo, quemes forestales incontenibles y otros escenarios climáticos queden rexistraos nes alcordances de los árboles. Los investigadores n’España afayaron esto a partir de la memoria celular de les plantes que, según l’estudiu, «déxa-yos responder cada vez meyor en socesivos periodos desfavorables«.

Nel contestu d’emerxencia climática global, espliquen los investigadores, esto dexará-y a les especies vexetales afaese meyor a les condiciones de cambéu estremu. Entá ye más porque les temperatures son cada vez más altes, alverten los científicos.

Semeya de Jeremy Bishop en Unsplash

Les célules de los árboles déxen-yos tresmitir la conocencia y sabiduría a la so descendencia, según los investigadores. Con esta evidencia, el tiempu de vida de los árboles ta fondiada a cómo soporten «situaciones estresantes a lo llargo de la so vida«, escribe l’equipu a cargu del estudiu nun comunicáu:

“Col nuesu trabayu demostremos per primer vegada cómo esti mecanismu, denomináu splicing alternativu, caltienen pa un pequenu númberu de xenes una vegada que cesa’l estrés. Esta ye xuna de les bases de la memoria de les plantes”, destaca Víctor Fernández Raspies, investigador de la área de Fisioloxía Vexetal de la Universidá d’Uviéu.

Resiliencia aprendía nos montes

Esto non yá déxa-yos encarar les temperatures cambiantes, si non la presencia de parásitos, calor o fríu estremo. Más que nada, porque los árboles nun pueden fuxir de les sos amenaces: otra manera, tiénen-yos que faer frente dafechu inmóviles.

Por ello, los árboles tresmíten-y un conocencia aprendía a lo llargo de la vida a los sos fíos. Según los investigadores, ésti ye un exemplu de resiliencia y adaptabilidá nunca antes vistu na naturaleza.

Con tolo anterior, l’equipu de la Universidá d’Uviéu piensa que la memoria de los árboles va ser clave pa los años vinientes. Especialmente, polos retos que representa la crisis climática contemporanea. Son una pieza clave p’ameyorar la so xestión y sostenibilidá nel actual contestu de cambéu climáticu”, concluyebMónica Meijón, profesora titular de Fisioloxía Vexetal de la Universidá d’Uviéu.


Los árboles tienen memoria y transmiten el conocimiento
a sus hijos, revela un impactante estudio

Andrea Fischer 24 octubre, 2022

Los árboles tienen memoria y transmiten el conocimiento a sus hijos, revela un impactante estudio

 

Los árboles transmiten su conocimiento de vida a las nuevas generaciones
y les enseñan cómo sobrevivir en el bosque, según un estudio.

Sucedió en un bosque de pinos, en España. Un equipo de investigadores de la Universidad de Oviedo observó cómo, por debajo de la tierra, los árboles le transmiten el conocimiento a las nuevas generaciones. Según los científicos, esta habilidad milenaria le enseña a los nuevos retoños a sobrevivir condiciones climáticas adversas, y podría arrojar luz sobre cómo evolucionan a través del tiempo.

Este mecanismo no sólo le muestra a los árboles jóvenes cómo adaptarse mejor a condiciones hostiles, sino que revela cómo es que los árboles almacenan sus recuerdos y experiencias de vida. Así funciona.

De generación en generación

Olas de calor extremo, incendios forestales incontenibles y otros escenarios climáticos quedan registrados en los recuerdos de los árboles. Los investigadores en España descubrieron esto a partir de la memoria celular de las plantas que, según el estudio, «les permite responder cada vez mejor en sucesivos periodos desfavorables«.

En el contexto de emergencia climática global, explican los investigadores, esto le permitirá a las especies vegetales adaptarse mejor a las condiciones de cambio extremo. Más aún porque las temperaturas son cada vez más altas, advierten los científicos.

 

Foto de Jeremy Bishop en Unsplash Las células de los árboles les permiten transmitir el conocimiento y sabiduría a su descendencia, según los investigadores. Con esta evidencia, el tiempo de vida de los árboles está anclada a cómo soportan «situaciones estresantes a lo largo de su vida«, escribe el equipo a cargo del estudio en un comunicado:

“Con nuestro trabajo hemos demostrado
por primera vez cómo este mecanismo, denominado splicing alternativo,
se mantiene para un pequeño número de genes una vez que cesa el estrés. Esta es una de las bases de la memoria de las plantas”,

destaca Víctor Fernández Roces, investigador del área de Fisiología Vegetal de la Universidad de Oviedo.

Resiliencia aprendida en los bosques

Esto no sólo les permite afrontar las temperaturas cambiantes, si no la presencia de parásitos, calor o frío extremo. Más que nada, porque los árboles no pueden huir de sus amenazas: por el contrario, les tienen que hacer frente completamente inmóviles.

Por ello, los árboles le transmiten un conocimiento aprendido a lo largo de la vida a sus hijos.
Según los investigadores, éste es un ejemplo de resiliencia y adaptabilidad nunca antes visto
en la naturaleza
.

Con todo lo anterior, el equipo de la Universidad de Oviedo piensa que la memoria de los árboles será clave para los años venideros. Especialmente, por los retos que representa la crisis climática contemporánea. “Son una pieza clave para mejorar su gestión y sostenibilidad en el actual contexto de cambio climático”, concluye Mónica Meijón, profesora titular de Fisiología Vegetal de la Universidad de Oviedo.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *