Publicado en NATURA

¿Cuál ye la diferencia ente una serpiente, xuna víbora y xuna culiebra?

Anque los términos serpiente, víbora y culiebra paecen significar lo mesmo, esiste una diferencia a tomar en cuenta. Equí te damos los detalles.

Fora del rigor taxonómico, ye común que s’usen los términos serpiente, víbora y culiebra como sinónimos que faen referencia al mesmu tipu d’animales, ensin contemplar dalguna diferencia. Diego Gutiérrez Ascención, especialista en herpetofauna de la Universidá Nacional Autónoma de México (UNAM), comenta que, dependiendo de ciertes zones xeográfiques, la falta de distinción mentada resulta más común. Sicasí, dende una formalidá biolóxica, sí esisten distinciones ente les formes mentaes de llamar a estos reptiles.

Serpiente

Lo primero pa establecer la diferencia ente elles ye entender el llugar biolóxicu qu’ocupa la primera. Nesti sentíu, les serpientes son un suborde de los reptiles que se caractericen por ser vertebraes y pola ausencia d’estremidaes. Cúntense 4 mil especies d’estos animales.

Otros de les traces qu’ayuden definir a les serpientes o ofidios son los siguientes:

  • Les escames
  • El desenvolvimientu embrionariu a partir de güevu
  • L’ausencia de parpados
  • El cambéu de piel
  • La dependencia a la temperatura pa l’actividá metabólica
  • L’adaptación a dellos ecosistemes (Selves, desiertos, montes, etc.)

Les serpientes, entós, correspuenden a un orde mayor, del cual esprendese delles families o grupos taxonómicos, ente los que se cunten el Viperidae y el Colubridae (víbores y culiebres, correspondientemente). N’otres palabres: víbores, culiebres y otros ofidios tán sol términu culiebra.

Víbora. Les víbores conformen la familia Viperidae y estrémense d’otres culiebres por ser siempres venenoses. Son organismos posesores d’una dentición solenoglifa, lo cual fai referencia a la posición y forma que tienen los sos caniles inoculadores de venenu. Na actualidá, tiense rexistru de 329 especies.

Anque nun ye esclusivu de les víbores, les escames quillades son unu los aspeutos que más ayuden a estremar a estos reptiles. Lo mesmo asocede coles neñines verticales; hai otres culiebres que les tienen, pero suelen ser más comunes ente la mayoría de les especies d’esta familia.

Por cuenta de la prominencia de les glándules venenoses, la cabeza de les víbores tien xuna forma triangular. Per otra parte, el cuerpu d’estos seres tiende a ser más abuitáu escontra la zona media. Diego Gutiérrez Ascención, añede un detalle más sobro estos ofidios. Acordies con l’especialista, estos animales nun esisten n’Oceanía.

Culiebra

Les culiebres representen a la familia Colubridae. Nesti grupu, muncho más numberosu que l’anterior, sumieron mil 800 especies, aprosimao. La constitución física d’estos reptiles, comparada cola de les víbores, ye uniforme, yá que nun cunta con esi llixeru abultamientu de la parte media. A cuenta de ello, la cabeza suel tener un diámetru bien similar al del restu del cuerpu.

Les culiebres nocherniegues lleguen a representar la esceición a la riegla. Esto refléxase na posibilidá d’atopar especies cola cabeza triangular o con neñines verticales, traces, xeneralmente, acomuñaos a les víbores. La mayoría de les culiebres tien escames llises, anque hai esceiciones. En cuanto al venenu, nun se debe asumir que los miembros d’esti grupu escarecen d’él. Sicasí, hai munches especies que nun son venenoses.

Xustamente, rellacionáu colo último, vien la tema de la dentición. Esisten culiebres aglifas, esto ye l’ausencia de miembros inoculadores de venenu. Pero, tamién hai especies que’l so canil venenosu ta hasta’l fondu del quexal cimeru. A esto conózse-y como dentición opistoglifa.
En resume…

La diferencia, ente serpiente, víbora y culiebra, anicia en que’l primer términu fai referencia a tol orde, los otros dos son families, taxonómicamente distintes ente sí, que s’esprenden d’esta división de reptiles. Ésta ye la razón pola que les culiebres tienen llingua bífida.


Cuál es la diferencia entre «serpiente», «víbora» y «culebra»:
Conoce la forma correcta de referirte a estos animales

¿Has escuchado la expresión de que todas las víboras son serpientes, pero, no todas las serpientes son víboras? Aquí te explicaremos un poco más y te decimos a qué se refiere esta frase.

Las serpientes u ofidios son un suborden de saurópsidos diápsidos del superorden Lepidosauria, y su mayor característica anatómica es la ausencia de patas ​ y un cuerpo muy alargado.

A pesar de lo complicado y confuso que puede parecer la taxonomía, te diremos a grandes rasgos las diferencias que generan una subdivisión en este grupo de animales.

Científicamente, como el resto de subórdenes animales, las serpientes se dividen en:

  1. familias
  2. subfamilias
  3. géneros
  4. subgéneros
  5. especies
  6. subespecies

Lo primero que tienes que tener en cuenta es que la frase es cierta, no podemos utilizar las palabras «serpiente» y «víbora» como sinónimo.

Las serpientes, son un grupo de animales pertenecientes a la clase de los reptiles que, son vertebrados amniotas (desarrollo embrionario en amnios), provistos de escamas epidérmicas (recubrimiento de piel) de queratina.

Se trata de una clase propia de la taxonomía tradicional, pero de acuerdo con la sistemática cladística actual, es un grupo parafilético, esto quiere decir que, no incluye a todos los descendientes del ancestro común.

Una vez que te dimos las generalidades de la taxonomía de estos reptiles, viene la explicación que seguramente estas esperando

¿Cuál es la diferencia entre serpiente, culebra y una víbora?

Culebra

Las culebras o colúbridos son una familia de serpientes, llamada Colubridae, contando con 1800 especies. Tienen un tamaño aproximado de 20 a 30 cm y se pueden encontrar lugares húmedos y secos, teniendo representantes dentro de la familia que son acuáticos.

Víbora

Las víboras, áspides o viperinos son una subfamilia de las serpientes, Viperinae. Este grupo, a su vez, se encuentra dentro de la familia de los vipéridos (Viperidae).

Son animales que se caracterizan por ser de importancia médica para el humano, puesto que contienen veneno, al igual que, unos pronunciados colmillos, parte del cuerpo con la que suministran la sustancia tóxica, paralizante y mortal (en muchos casos) a sus presas.

Teniendo en cuenta que la diferencia entre culebra y víboras radica en la familia a la que pertenecen, la pregunta sería ¿En dónde quedan las serpientes?

De acuerdo con National Geographic, podríamos denominar que de forma coloquial, a veces se utiliza el término «serpiente» para referirse a las culebras que son inofensivas para el ser humano.

Es importante saber que solamente los expertos son los indicados para diferenciar, identificar y sobre todo, manipular estos organismos, por lo que, si en algún momento te encuentras con una serpiente, es importante mantener una distancia adecuada, no hacer movimientos bruscos que puedan asustar al animal y en el caso de que peligre la vida del organismo, lo mejor será llamar a las autoridades competentes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *