Publicado en Sin categoría

Esta nueche va algamar el so máximu la lluna llena d’avientu, conocida como Lluna Fría pol so escurrimientu antes del solsticiu d’iviernu.

La lluna llena d’avientu, que se conoz como Lluna Fría porque asocede a les puertes del solsticiu d’iviernu, ta a puntu d’algamar la so máxima rellumanza. va #facer la nueche del miércoles al xueves, díes 7 y 8, cuando va rellumar al pie de Marte.

la última lluna llena del añu, denominada ‘lluna de xelu’, ‘lluna fría’ o ‘lluna de nueches llargues’, que anuncia la llegada del iviernu nel hemisferiu norte y la cercanía del solsticiu ivernizu, que trai consigo’l día más curtiu y la nueche más llarga del añu.

Avientu trai les nueches más llargues del añu, con una oportunidá única pa esfrutar de dalgunos de los eventos astronómicos más especiales, como son la bella Lluna Fría o l’agua d’estrelles Gemínidas.

La lluna llena d’avientu tamién ye conocida como la lluna de la nueche llarga» o la lluna antes de Navidá». En delles partes d’Europa tamién recibe’l nome de “lluna antes de Yule”, que ye un antiguu festival d’iviernu que se celebraba nos países del norte del continente nes navidaes.

La lluna va tar esta nueche sobro l’horizonte más tiempu que n’otres dómines del añu, según la NASA, nuna nueche que va durar casi 15 hores en delles zones d’España. Va Algamar el so máximu a les 5:08 hora peninsular española.

Xúpiter, Saturno y Marte tamién van ser visibles nel cielu la nueche del miércoles, coincidiendo con un fenómenu conocíu como tapecimientu llunar de Marte, que va asoceder alredor del picu de plenitú de la lluna llena, según EarthSky. La lluna va pasar frente al planeta coloráu, vista dende gran parte d’América del Norte y Europa, produciendo daqué paecíu a un eclís, que vamos poder ver si miramos con un telescopiu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *