Publicado en TIEMPU

Solsticiu d’iviernu 2022: qué esperar de la nueche más llarga del añu

La nueche del 21 d’avientu de 2022 va ser la más llarga del añu de resultes del solsticiu d’iviernu. Nel hemisferiu norte del planeta, el solsticiu d’avientu marca l’entamu del iviernu. Asina tamién, ye’l día con más lluz de día. Para los siguidores de la tradición Wicca, el 21 d’avientu ye tamién motivu de celebración para diverses comunidaes paganes. Más allá del cultu al sol y a otres fuerces de la naturaleza, esiste una razón pola que’l día dure esactamente lo mesmo que la nueche los díes 21 de xunu y 21 d’avientu cada añu.

Diagrama de les estaciones de la Tierra, a la derecha: solsticiu d’iviernu nel hemisferiu norte. A la izquierda: solsticiu d’iviernu nel hemisferiu sur.

Tanto la palabra solsticio como los nombres de las estaciones son sustantivos comunes y lo adecuado es escribirlos con minúsculas iniciales: «Hoy es el solsticio de verano en el hemisferio norte y el de invierno en el hemisferio sur».

¿Qué asocede nel solsticiu d’iviernu?

Una comunidá Wiccan celebra’l solsticiu d’iviernu en Stonehenge. | Creitu: Justin TALLIS / AFP

La palabra solsticiu provien del llatín solstitium, n’específicu de «sol» y el raigañu del verbu “sistere”, que significa detener. El términu refierse a la dómina na que’l Sol atopar n’unu de los trópicos, esto ye, los puntos de la eclíptica atópense más alloñaos del ecuador.

Esti solsticiu significa’l principiu del iviernu: nel hemisferiu norte produzse escontra’l 21 d’avientu (nel momentu que el Sol pasa pol trópicu de Capricornio, al sur del ecuador celeste), y nel hemisferiu sur produz el 21 de xunu, cuando’l Sol pasa pol trópicu de Cáncer.

El solsticiu d’iviernu ye conocíu como solsticiu hiemal y ye el día más curtiu y la nueche más llarga del añu nel hemisferiu boreal (nel austral, asocede lo contrario). Coles mesmes refierse al momentu en que por cuenta del enclín de la Tierra, el Polu Norte llega a tar hasta 23.5 graos más alloñáu del Sol.

Como cada añu, el solsticiu d’iviernu nel hemisferiu norte del planeta va cayer el 21 d’avientu de 2022. Delles comunidaes orixinaries n’Irlanda acomúñen-y propiedaes curatibles a esti día, de rexeneración y resistencia pa los meses más crudos del iviernu.

Esi día, documenta Britannica, «el Sol percuerre’l camín más curtiu al traviés del cielu y, poro, esi día tien menos lluz diurna y la nueche más llarga».

Anque nun esiste evidencia concluyente de qu’haya consecuencies nel destín, la salú o la cotidianidá de les persones a partir d’esti fenómenu, el día sigue celebrándose tradicionalmente en delles cultures.

Tantu los equinoccios como los solsticios tuvieron una gran incidencia na cosmovisión de les cultures y atribuyéronse-yos distintes enerxíes que marquen l’apertura o’l zarru de los ciclos importantes na vida de cada persona. Esto tien lóxica, yá que son precisamente estos fenómenos astronómicos los que marquen l’entamu y el términu de les estaciones y el cambéu de la enerxía solar disponible.

El términu de solsticiu, tien el so orixe etimolóxicu na palabra llatina ‘solstitium’ que significa ‘sol quietu’ . Mientres el solsticiu d’iviernu, esperimentamos la nueche más llarga de toes y de resultes, el día más curtiu, polo qu’anuncia la llegada d’un periodu d’escuridá y aselu, na que’l Sol yá nun va brindar la so máxima enerxía.

El significáu espiritual del solsticiu d’iviernu ta intrínsecamente rellacionáu colos momentos para cavilgar. El sol yá nun ye’l protagonista día ente día y sicasí, bríndanos la oportunidá de mirar de frente a nueses mesmes solombres, ye una invitación para mirar escontra adientro y n’ese sentíu, atopar la reflexón y el descansu necesariu para rematar un ciclu importante. De la mesma, recuérdanos que tou ciclu tien altibaxos, non siempres vamos poder asitianos nel puntu más altu cola enerxía al máximu, para llegar a esto, antes tenemos d’esclariar la mente al traviés del descansu y el recogimientu que nos brinda’l fríu y l’escasez de lluz.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *