Publicado en TIEMPU

Borrasques

 

Les borrasques Gérard y Fien tán azotando esta selmana a bona parte d’España con una envernada de fríu, vientu, agua y nieve. Son dos umbaes/borrasques que llegaron prácticamente de la mano, pero cola peculiaridá de que lo fixeron n’orde inversu al esperáu primeramente. Esto ye, que teóricamente tendría qu’haber llegáu primeru Fien y dempués Gérard, pero foi al aviesu.

Como esplica l’Axencia Estatal de Meteoroloxía (*Aemet), los nomes de les umbaes afitense a principiu de temporada y bautícense’ cuando se considera que «son capaces de xenerar un gran impactu».

Los nomes asignense por orde alfabéticu, otorgando a la primer umbada de la temporada un nome qu’empieza por A, depués B, depués C… y asina sucesivamente. Amás, va entrepolándose un nome masculín y unu femenín. D’esta miente, esta temporada 2022-23, la primer umbada foi Armand, a la que siguieron Béatrice, Claudio, Denise y Efraín.

Tou diba n’orde y l’Aemet nomó la sesta umbada de la temporada como Fien, cola previsión de que llegaría a España esta selmana, como asina asocedió esti martes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *