Publicado en Curiosidaes, NATURA

Satélites revelen una colonia de pingüino emperador nunca antes vista

Semeya de Christopher Walton/BAS

Investigadores afayaron por accidente una colonia de pingüino emperador nunca antes vista, mientres una inspección de la estensión de xelu de l’Antártida Occidental. Les imaxes podríen significar qu’esiste un mayor númberu de pingüinos de lo que s’envalorara con anterioridá, bones noticies pa la especie que tien l’estatutu de ‘casi amenaciada’ pola Llista Colorada d’Especies Amenaciaes de la Unión Internacional pal Caltenimientu de la Naturaleza.

Descubrimientu d’una nueva colonia de pingüino emperador

Los pingüinos emperador son los más grandes y pesaos de too el xéneru d’aves marines, lleguen a pesar hasta 45 kilogramos y miden cerca de 100 centímetros d’altor. Ye gracies a el so gran tamañu y al so espectacular plumaxe negru, blancu y mariellu que reciben esti nome.

Desque l’home fuera capaz de poner n’órbita satélites que xixilen día y nueche la Tierra, dióse-yos un cientu d’aplicaciones. Dende les midíes de temperatures globales, hasta’l primer satélite que va xixilar l’agricultura pa volvela más sostenible, los satélites utilizaronse con distintos fines. Pero unu de los más importantes ye qu’ayuden a caltener xixiláu’l destemple que se ta dando n’Antártida pola mor del calentamientu global.

Foi precisamente mientres una revisión de la estensión del xelu que Peter Fretwell, investigador del British Antartic Survey (BAS), afayó la colonia de #pingüino emperador. Fretwell atopábase analizando datos de los dos satélites Copernicus y Sentinel-2 de l’Axencia Espacial Europea, cuando se decató d’una firma distinta de les colonies de pingüinos. “Pudi ver lo que paecía un llurdiu marrón bien pequena nel xelu”, dixo.

Cuando se trata d’estensiones de xelu pergrande, ye difícil reparar oxetivos tan pequenos como los pingüinos que vistos dende l’espaciu pueden perdese ente les vastes estensiones de xelu. Ye por esto que los investigadores utilicen otra técnica p’atopar colonies de les aves marines.

El guanu que ye l’escrementu de los pingüinos emperador, suel dexar una firma distintiva nel xelu. Atrópase y depués tiñe la nieve d’un color marrón escuru que ye muncho más bono d’acolumbrar dende l’espaciu que los mesmos exemplares. Gracies a esto, Fretwell depués utilizó fotografíes satelitales de mayor resolvimientu de la mesma zona tomaes pol Maxar Wolrd View-3, que puede llograr imaxes d’oxetos muncho más pequenos, d’hasta 30 centímetros d’anchu.
colonia de pingüino emperador.

Finalmente l’investigador confirmó los sos barruntos y llogró afayar a la colonia de #pingüino emperador cerca del puntu Verleger de l’Antártida, y que nun fuera rexistrada con anterioridá.

Esmolición poles poblaciones de pingüinos

A midida que el xelu recula, los conservacionistas tarrecen pola #supervivencia de les especies marines dependientes del xelu antártico, ente ellos delles especies de pingüinos. “L’añu pasáu tuvimos la estensión mínima de xelu marino n’Antártida, y anguaño ye entá peor, mientres dos años consecutivos”, alvierte Fretwell. “Envalórase que probablemente vamos perder un mínimu del 80% de les colonies de pingüino emperador antes de fin de sieglu”.

Los pingüinos emperador son los más grandes y pesaos de too el xéneru d’aves marines, lleguen a pesar hasta 45 kilogramos y miden cerca de 100 centímetros d’altor. Ye gracies a el so gran tamañu y al so espectacular plumaxe negru, blancu y mariellu que reciben esti nome.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *