Publicado en Día de...

Día de les llegumes

 ¿Sabíes que’l Principáu tien publicáu un cartafueyu sobre’l cultivu del güertu ecolóxicu?  Les llegumes son un alimentu mui sanu y, amás, n’Asturies son mui bayuroses, empezando pola faba cola que se faen esos platos que tanto nos presten. L’agricultura ecolóxica L’agricultura ecolóxica persigue dellos oxetivos, como preservar y meyorar la salú del suelu, l’agua, les plantes, los animales y l’equilibriu ente ellos, ayudar a alga- mar un grau de biodiversidá altu y facer un usu responsable de la enerxía y de los recursos naturales como l’agua, el suelu, la materia orgánico y l’aire.

Les llegumes son les granes o semilles comestibles de plantes lleguminoses que se collechen para ser consumíes. Los frijoles secos, les llenteyes y los arbeyos son los tipos de llegumes más comúnmente conocíos y consumíos.

Tán presentes nes distintes gastronomíes de too el mundu, dende l’humus nel Mediterráneu (garbanzos), a un tradicional almuerzu inglés (frijoles blancos) o’l dal de la India (arbeyos o llenteyes).

Les llegumes nun inclúin los cultivos que se collechen verdes, como los arbeyos verdes o les xudíes verdes, una y bones estos clasifíquense como hortolices. Tamién s’esclúin los cultivos utilizaos principalmente para la estracción d’aceites, como la soya o’l cacagüés, y los cultivos leguminosos que s’utilicen puramente para fines de llantadera (granes de trébole y alfalfa).

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *