Publicado en NATURA

La osa asturiana sal de la osera tras l’iviernu con les sos cuatro críes

Fauna protexida

Detalles de los miembros de la familia numberosa de Belmonte,
n’Asturies, enantes del períodu d’hibernación. Fapas

  • VIDEU 3 d’ochobre 2022 /
  • Fapas comprueba l’ésitu reproductivu y de cuidaos d’una fema observada en Belmonte, Asturies

El pasáu mes de payares, Roberto Hartsánchez, presidente del Fapas (Fondu para la Protección de los Animales Selvaxes), dio’l nome de «la bona madre» a la osa de los montes de Belmonte (Asturies) que pariera y criara con ésitu una camada de cuatro esbardos.

Madre y críes fueron filmadas el 3 d’ochobre de 2022, nel primer documentu gráficos calidable d’una familia d’osos d’estes dimensiones. «Ye’l primer casu oldeáu n’España, documentado con imaxes, d’una osa con cuatro críes guapes y llozanes», resumía Hartasánchez en declaraciones a esti diariu.

Agora, Fapas pudo comprobar que la familia numberosa de Belmonte superó con ésitu l’iviernu y salíu de la osera para aprovechar los primeros alimentos primaverales.

La primer imaxe captada tres la envernía nun ye de gran calidá pero dexa cuntar a los miembros de la familia y comprobar que toos ellos sobrevivieron, una noticia importante para’l conxuntu de la población osera cantábrica y -coles mesmes- un finxu nel siguimientu d’estos animales. Como se va recordar, la cría esitosa de cuatro esbardos n’una mesma camada ye bien pocu avezáu y la supervivencia de toos ellos cuenta como bien pocos precedentes conocíos.

«D’equí p’arriba, l’alimentación de los cuatro críes entá va depender enforma de la madre de la que van mamar la so lleche, suponiendo un gran esfuerzu que debe de ser compensáu con una bona alimentación», esplica Fapas n’una reseña de presentación de la imaxe.

Buscando alimentos

«Tamos entá nun periodu d’escasa presencia d’alimentos como frutes o insectos. Ye xusto agora cuando a estes madres ye-yos de gran importancia’l consumu de proteínes que con muncha frecuencia llogren nel monte de los cadabres de los animales selvaxes que morrieron mientres l’iviernu y queden cubiertos pola nieve, calteniéndose hasta que’l destemple afayar y son alcontraos polos osos», indica esta entidá pionera nel estudiu y protección de la fauna polo xeneral y los osos en particular.

A falta de frutos y otros alimentos frescos, «el consumu de carroñas ye vital nestos momentos para la supervivencia d’esta familia d’osos, polo que tamién ye habitual que s’averen a llugares onde morrió tamién ganáu domésticu, desenterrando animales muertos por causes naturales», esplica Fapas.

La osa de Belmonte, amás de «la bona madre», ganóse’l nomatu de «escelente».

«Natividá», la gran ma oso de Somiedu: saca adelantre cuatro críes tres el duru iviernu.
El partu múltiple de la fema foi tou un finxu nel Cordal Cantábrica.

Somiedu ganóse a pulsu el títulu de paraísu oseru y los fechos asina lu demuestren. Nel Parque Natural la primavera llegó con una escelente noticia para la especie: los cuatro críes d’esbardu que nacieron la pasada seronda salieron de la so osera dempués de pasar l’iviernu n’aparente bon estáu al pie de la so madre.

Asina lo anunció’l FAPAS (Fondu de Protección d’Animales Selvaxes) n’alcontrando a la singular familia pelos montes somedanos. «Ye una escelente madre», aseguren na asociación. Y ye qu’onde yá nun ye frecuente’l partu múltiple que se produció –ye tou un finxu nel Cordal Cantábricu–, menos lo ye que sobrevivan toles críes. Pero nesti casu hebo fechu y hai imaxes que la constaten tomaes pol FAPAS. «Tantu la madre como les críes tán en perfectu estáu», aseguren.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *