Publicado en Día de...

Día del Idioma Español nes Naciones Xuníes 2023

  • L’español ye la segunda llingua materna del mundu.

Casi 500 millones de persones tienen l’español como llingua materna. Amás, ye llingua oficial en más de 20 países d’América, Europa y África y ye unu de los 6 idiomes oficiales de Naciones Xuníes.

Nel Día del Idioma Español, esti 23 d’abril, celebramos la so influencia nel mundu y el poder del multillingüismu para fomentar el diálogu y la paz.

El 23 d’abril celebra’l Día del Idioma Español n’honor al fallecimientu de Miguel de Cervantes Saavedra, unu de los escritores más importantes de la lliteratura española.

Dende l’añu 2010, la Unión de Naciones Xuníes celebra’l Día del idioma español nos países falantes (Colombia, Panamá, México, España, etc.) La conmemoración dase nel marcu de la celebración de los Díes de les llingües. Gracies a la reconocencia d’esti importante día créase conciencia sobro la hestoria, la cultura y l’evolución del español.

De la mano col Día del idioma español, el 23 d’abril tamién se celebra’l Día del llibru. Esto entendiéndolos como los grandes aliaos pal caltenimientu del idioma y l’impulsu del multillingüismu.

Dellos datos interesaos sobro l’idioma español son (Tomaos d’El Tiempu.com)

  • L’español ye la segunda llingua más faláu nel mundu.
  • Hai 4.000 términos del español que proceden del árabe. Por casu: aceituna, azucre, almada y arroz.
  • L’español ye’l tercer idioma más popular n’internet, anque ocupa un segundu puestu en redes sociales.

¿Por qué se-y rinde homenaxe a Miguel de Cervantes Saavedra?

Miguel de Cervantes escribió munches noveles, pero la más famosa ye ‘L’inxeniosu Hidalgo, don Quixote de la mancha’. Don Quixote cunta la hestoria d’un home de La Mancha, daqué allocáu, que ta convencíu de ser un caballeru y viaxa por tol país combatiendo enemigos col so compañeru, Sancho Banduyu. Anguaño dambes partes de la novela publicaronse xuntes, por que’l desenvolvimientu de la hestoria -y de la llocura de Don Quixote- fluya meyor. La obra suel considerase como xuna gran sátira de les noveles de caballería tan de moda na dómina, pero tamién ye xuna hestoria que trata la condición humana d’una forma sensible.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *