Publicado en Día de...

Día Internacional de les Muyeres pola Paz y el Desarme.

La celebración d’esta importante fecha tien el so orixe a partir de la década de los 80, gracies a la conformanza d’un grupu de muyeres pacifistes de dellos países europeos y de los Estaos Xuníos d’América y que’l so oxetivu foi la llucha en contra de la carrera armamentista y contra l’usu d’armes nucleares.

En munchos países del mundu, les muyeres siguen enfrentando retos y desafíos por que’l so derechu a la educación, al trabayu, la familia ya inclusive la vida, sían-y dexaos, lo cual nun asocede, sobremanera, nos llugares onde los conflictos por guerres y problemes bélicos tán a la orde del día.

Tocantes a les muyeres migrantes y refuxaes, reivindícase cada 24 de mayu varios oxetivos.

  • Que se traten toles necesidaes de les muyeres y neñes que son víctimes de la crisis migratoria, que terminen siendo persones abelugaes y que a la llarga causen graves daños psicolóxicos y físicos que dexen fondes remortines. Que les muyeres y neñes puedan tener la posibilidá de reclamar asilu.
  • Que toles muyeres que s’atopen en condición de refuxaes sían protexíes frente a la violencia. Que se creen fondos destinaos para ayudar a les muyeres y cubrir les sos necesidaes y que esto, de la mesma, dexe un mayor empoderamientu, mientres permanezan nes zones o llugares de conflictu.

La Paz nun ye l’ausencia de guerres, sinón un camín escontra la Xusticia social. Por eso ye necesariu faer frente a les diverses formes de violencia con ferramientes que nun recurran a la violencia.

Ye fundamental identificar grupos vulnerables y protexelos, pero ensin reproducir el poder paternalista. Nun hai qu’amenorgar a quien sufren violencia a ser persones vulnerables a les qu’hai que curiar. Hai que sumar a aquelles persones a quien se niega la llibertá de movimientu y el derechu a una ciudadanía llegal. Persones abelugaes escaecíes por tolos Estaos y organismos.

Somos párrafos d’hestoria escaecíos. y los capítulos de ciencia que naide lleó. Somos les páxines ensin publicar, los llibros d’autor desconocíu, les pincelaes escondíes, los pentagramas callaos d’una cantar… Somos llucha, valor y constancia. L’esfotu del día ente día. La busca d’un llugar igualitariu y la necesidá de cuntar na vida. Somos elles y elles cunten. Elles cunten na hestoria, la ciencia, la lliteratura, l’arte y la vida. Elles cunten en Loqueleo.

#EllasCuentan en #Loqueleo
#DíaInternacionaldelasMujeresporlaPazyelDesarme

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *